۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۵۵۹۳۸۶

امام جمعه نجف کمک مالی قطر به بسیج مردمی را تکذیب کرد

امام جمعه نجف در واکنش به سخنان مداخله جویانه وزیر مشاور در امور خارجه امارات بیان داشت که کمک مالی قطر به بسیج مردمی غیر واقعی است.
حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، گفت: باوجود آنکه مبارزه نظامی و مستقیم با جریان تروریستی داعش به پایان رسیده است اما عناصر وابسته به این جریان هنوز در عراق حضور دارند بنابراین حکومت باید با عناصر مخفی و وابسته به آن مبارزه کند.

وی افزود: کمیسیون عالی حسابرسی و عدالت انتخابات از فشار زیاد برخی عناصر وابسته به حزب بعث گلایه‎مند است؛ این کمسیون نباید تسلیم فشار آن‎ها شود.

امام جمعه نجف تاکید کرد که اجازه ورود حزب بعث به منصب‎های حکومتی را نمی‎دهیم.

وی با اشاره به درخواست برخی از مسؤولان اقلیم کردستان مبنی بر بازگشت کرکوک به این اقلیم گفت: این گونه سخنان منجر به آغاز اختلافات گسترده، تحریک ملیت‎های مختلف و خدشه دار شدن احساسات مردم عراق شده است.

حجت الاسلام قبانچی به سخنان اخیر رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه مبنی بر ورود نیروهای نظامی این کشور به منطقه سنجار واکنش نشان داد و خواستار توقف چنین سخنان و تصمیم‎های شد.

وی با اشاره به یورش جنگنده‎های ترکیه به اربیل و کشته و  زخمی شدن چندتن از مردم ساکن در این منطقه افزود: درپی تهدید سنجار از سوی اردوغان ایزدیان ساکن در این منطقه خانه های خود را رها کرده و از این شهر خارج شدند.

امام جمعه سخنان مداخله جویانه وزیر مشاور در امورخارجه امارات  مبنی بر کمک مالی قطر به بسیج مردمی را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت: این گونه سخنان غیر واقعی و ساختگی است.

گفتنی است، انور قرقاش وزیر مشاور در امورخارجه امارات که به فعالیت در شبکه اجتماعی «توئیتر» شهره است، 27 اسفندماه در اظهار نظری مداخله جویانه و بدون ارائه دلیل و مدرکی مدعی شد: دولت قطر 700 تا یک میلیارد دلار را به گروه های تروریستی چون الحشد الشعبی، حزب الله لبنان و جبهه النصره اختصاص داده است.

اظهارات مقام اماراتی درحالی مطرح می شود که «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق هشتم مارس (17 اسفند 96) فرمان همطراز کردن حقوق و امتیازات نیروهای الحشد الشعبی با نیروهای ارتش عراق را صادر کرد.

پارلمان عراق نیز ششم آذرماه 95 با پیوستن نیروهای بسیج مردمی به بدنه ارتش این کشور موافقت کرده بود./994/ب901/ف

ارسال نظرات