۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۵۹۳۰۰

برگزاری مراسم شهادت امام هادی در سامرا

مراسم شهادت جانگداز امام هادی (ع) با حضور ده‎ها هزار زائر در جوار بارگاه مطهر امامین عسکریین در شهر سامرا برگزار شد.
حرم امامین عسکریین

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آستان مقدس عسکریین امروز میزبان حضور ده‎ها هزار زائر برای حضور در مراسم شهادت امام هادی (ع) در سامرا بود.

رحمن فیاض مدیر اطلاع‎رسانی آستان مقدس عسکریین در این رابطه به خبرنگاران گفت: آستان مقدس عسکریین از همه ظرفیت و توانایی خود برای میزبانی از زائران عراقی و خارجی استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه حضرت آیت الله سیستانی روز دوشنبه این هفته را اول روز رجب اعلام کرده است، افزود: مردم عراق فردا را به عنوان روز شهادت امام هادی (ع) به عزا می‎پردازند بر این اساس دولت عراق این روز را تعطیل رسمی اعلام کرده است.

مدیر اطلاع‎رسانی آستان مقدس عسکریین تصریح کرد: باتوجه به بهبود وضعیت امنیتی و خدماتی آستان مقدس عسکریین، امسال زائران بسیاری برای مشارکت در مراسم شهادت حضور یافتند.

وی ادامه داد: بیش از 300 موکب وظیفه خدمت به زائران را بر عهده دارند و همچنین نیروهای امنیتی اعم از پلیس ملی و ارتش امنیت شهر سامرا را بر عهده گرفته‎اند تا زائران با خیالی آسوده به اقامه عزا داری بپردازند.

بسیج مردمی نیز در پیامی اعلام کرد که برای تامین امنیت زائران در ایام شهادت امام هادی (ع) بیش از 4 هزار نظامی را در مسیر بغداد به سامرا مستقر کرده است.

مرکز پلیس راهنمایی و رانندگی عراق نیز خاطرنشان کرد که از همه توان خود برای تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه بهره می‎برد تا زائران در این روزها شاهد ترافیک در مسیر منتهی به حرم امامین عسکریین نباشند.

مرکز امور دینی و تبلیغی آستان مقدس عسکریین با همکاری با دفتر حضرت آیت الله سیستانی با راه اندازی پایگاه‎های سوالات دینی در مسیر منتهی به حرم در ایام شهادت امام هادی (ع) به وظیفه خود در تبلیغ و نشر فرهنگ اهل بیت (ع) عمل کردند. بیش از 40 مبلغ در این امر مقدس به آستان مقدس عسکریین یاری می رساندند./994/ب901/ف

ارسال نظرات