۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۵۵۹۰۴۵

انتقاد شدید نماینده آیت الله سیستانی از افزایش طلاق

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خانواده را اساس جامعه توصیف و از افزایش طلاق در عراق به شدت انتقاد کرد.
حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) برگزار شد، با بیان اینکه شارع مقدس تاکید بسیاری بر تحکیم روابط خانوادگی کرده است، بیان داشت: خداوند متعال خواستار اهتمام جدی خانواده‎ها در تربیت فرزندان شده است.

وی ضمن انتقاد شدید از افزایش طلاق در جامعه گفت: طلاق در عراق به یک پدیده تبدیل شده است و مسؤولیت آن بر عهده جامعه است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی افزود: صحبت در مورد طلاق یک مساله سیاسی و یا اقتصادی نیست بلکه یک مساله کاملا اجتماعی است که باید به آن توجه ویژه‎ای کرد زیرا دچار رخنه و مشکلات بسیار شده است.

وی خانواده را اساس جامعه توصیف کرد و ادامه داد: طلاق موجب فروپاشی جامع می‎شود بنابراین همه باید به مسؤولیت خود در این زمینه عمل کنند.

حجت الاسلام صافی اظهار داشت: تمسک به فرهنگ کشورهای غربی، سریال‎های تلویزیونی و یا برخی از کتاب‎ها بنیان خانواده‎ها را متزلزل کرده است.

وی روابط خانوادگی را مقدس دانست و بیان کرد: متاسفانه زوج و زوجه هر کدام به کاری خود را مشغول و حضور در میان خانواده و محبت به یکدیگر را فراموش کرده‎اند.

وی خواستار بهبود روابط خانوادگی شد و تاکید کرد که باید در زمینه فرهنگ خانوادگی و اصلاح روابط میان اعضای خانواده تلاش وافری انجام داد./994/ب901/ف

ارسال نظرات