۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۵۵۸۴۴۹
مجلس اعلای اسلامی لبنان:

امام موسی صدر الگوی محور مقاومت است

دبیرکل اوقاف مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تاکید کرد که الگوی محور مقاومت همان الگوی امام موسی صدر، زیست مشترک و تعامل سازنده است.
شیخ حسن شریفه عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن شریفه دبیرکل اوقاف مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در نشستی با حضور اعضای جنبش أمل لبنان تاکید کرد که «بهار عربی» تنها فتنه، نابودی و ویرانی را به همراه داشته که نمونه آن جنگ و کشتار در سوریه، عراق و یمن است.

شیخ شریفه افزود: ایران و برخی کشورهای غیر اسلامی مانند کره شمالی در محاصره و تحریم اقتصادی به سر می‌برند و دلیل آن مخالفت با سیاست‌های کینه‌توزانه آمریکا در جهان است. این سنت روزگار است که اگر با آمریکا و اسرائیل دشمنی داشته باشیم علیه امت اسلامی جنگ و فتنه انگیزی خواهند کرد.

 وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با آنکه در تحریم است اما همچنان با قوت و توان در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی و سیاسی پیشرفت کرده است و در این میان آمریکا و اسرائیل از این توسعه و پیشرفت متضرّر شده‌اند. ما آرزو داریم که کشورهای عربی و اسلامی را همانند ایران، عراق و سوریه قوی و با صلابت ببینیم.

دبیرکل اوقاف مجلس اعلای شیعیان لبنان اختلاف، چند دستگی و تفرقه را عامل اساسی ضعف و عقب ماندگی جهان اسلام دانسته و خاطر نشان کرد: بایستی به جای آنکه دیگران را مسؤول مشکلات خود بدانیم، از خود بپرسیم که تا کنون چه اقدامی را برای دوری از قومیت‌گرایی، اختلافات شدید و تلاش برای وحدت انجام داده‌ایم.

شیخ شریفه اظهار داشت: الگوی ما الگوی مقاومت است، الگوی امام موسی صدر است، الگوی زیست مشترک و تعامل سازنده است. از وحدت جریان‌های مقاومت در لبنان تنها آمریکا و اسرائیل خشمگین می‌شود بنابراین در انتخابات فارغ از اختلافات جناحی، فردی، قبیله‌ای و قومیتی و گروهی باید در مسیر وحدت گام برداشت.

وی در پایان با اشاره به لزوم حمایت از خط مقاومت تاکید کرد: تا پیش از امام موسی صدر ما در کجا بودیم و اکنون در کجا هستیم. باید قدر این تلاش‌ها را بدانیم. برخی درصددند تا به محور مقاومت آسیب رسانده و لبنان را در بحران‌ها و تاریکی جنگ‌ها غرق نمایند./981/ب902/ر

ارسال نظرات