۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۵۵۸۱۵۹
نماینده آیت الله سیستانی:

انسان‎ها باید به پیروی از حق و التزام به عهد پایبند باشند

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خاطرنشان کرد که انسان‎ها باید به پیروی از حق، التزام به عهد و اعطای حقوق مردم پایبند باشند.
عبدالمهدی کربلایی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) برگزار شد، بر ضرورت التزام مردم به عهد‎های خود، اعطای حقوق آنان و تقدیمشان بر مصالح شخصی تاکید کرد و بیان داشت: کسانی که این گونه مسائل را رعایت می‎کنند، خیر دنیا و آخرت را خواهند دید.

وی با اشاره به احادیثی از امیرالمومنین علی (ع) گفت: انسان ها شخصیت مختلف و متفاوتی دارند. برخی از انسان‎ها حق با آنان است و در مقام قضاوت به اعطای این حق حکم می‎کنند و اگر حق با غیر خودش باشد به زیان خودش حکم نمی‎کنند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ادامه داد: این گونه افراد احکامی که صادر می‎کنند بر محور مصالح شخصی خودشان است و اهمیت برای شناسایی حقیقت اصلی و صحیح قائل نیستند.

وی پیروی از حق را نشان ایمان دانست و بیان کرد که انسان باید همیشه به دنبال حق و حقیقت باشند حتی اگر این حق به زیانشان باشند.

حجت الاسلام کربلایی تصریح کرد: برخی از انسان‎ها در مقام ارشاد، نصیحت و موعضه دیگران را راهنمایی می‎کنند ولی هیچ گاه خود به این ارشادات و نصایح عمل نمی‎کنند؛ چنین انسان‎های دچار پشیمانی بسیار می‎شوند و دیگران سود خواهند برد./994/ب902/ف

ارسال نظرات