۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۵۵۷۷۴۲
آيت الله نمازي:

همه باید در ايجاد فضاي سبز مشاركت داشته باشند

نماينده ولي فقيه در كاشان با تأكيد بر اينكه در ايجاد فضاي سبز در جامعه همه بايد مشاركت داشته باشند، گفت: آب و طبيعت سبز درايجاد نشاط و شادابي و دوري از اضطراب و استرس موثر است.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي بعد از ظهر امروز در ديدار رييس و معاونان اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان كاشان، گفت: از نعمت هاي بي بديل خداوند به بشر آب و طبيعت و اشجار و درختان است.

وي طبيعت و اشجار و درختان را سرمايه حيات بشر خواند و افزود: اگر بشر آنچه را خداوند در طبيعت به او داده است بتواند شناسايي كند و چگونگي مصرف و استفاده از آن را بداند هيچ مشكلي در جامعه وجود نخواهد داشت.

آيت الله نمازي يكي از مشكلات امروز جامعه را عدم استفاده صحيح از آب و زمين و عدم استفاده از اولويت هر يك از آنها دانست و ابراز داشت: منابع طبيعي و جنگل ها سرمايه انساني در کشور است كه همه بايد قدر آن را بدانيم و از نعمت هاي بي بديل الهي بيشترين بهره برداري را داشته باشيم .

وي بیان کرد: آب و زمين در اختيار جهاد كشاورزي است و چنانچه جهاد كشاورزي خوب مديريت كند و فرآيند تبديل آبياري سنتي به آبياري صنعتي و قطره هاي را انجام دهد بسياري از مشكلات جامعه حل خواهد شد.

نماينده ولي فقيه در كاشان بر اصلاح فرهنگ عمومي جامعه در استفاده مطلوب از آب تأكيد كرد و اظهار داشت: اسلام بر فضاي سبز و آب خيلي تأكيد دارد چرا كه آب و طبيعت سبز در ايجاد نشاط و شادابي و دوري از اضطراب و استرس موثر است.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه آب و طبيعت سبز مي تواند حزن و اندوه را از انسان دور كند عنوان كرد: امروز استفاده از طبيعت سبز و آب براي درمان بسياري از بيماري تأثير شگرفي دارد و اين موضوع بسيار حساس و مهمي است كه بايد در جامعه تبديل به فرهنگ شود.

وي با تأكيد بر اينكه در ايجاد فضاي سبز در جامعه همه بايد مشاركت داشته باشد، افزود: پاسداري از فضاي سبز شهري بايد به عنوان يك فرهنگ در جامعه تبيين شود چرا كه امروز در زندگي ماشيني فضاي سبز نقش مهمي در رفع آلودگي هوا  دارد.

آيت الله نمازي به خشكسالي هاي يك دهه گذشته نيز اشاره كرد و يادآور شد: بروز خشکسالي ها و کاهش بارش ها سبب شده است تا امروز آب از  عمق 200 متري استخراج شود و آب هاي زير زميني دست نيافتني و رو به اتمام باشد بنابراين استفاده از آب بايد مديريت شود تا مشكلات بحران بي آبي برطرف شود.

مجيد خداپرستان رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري كاشان نيز از تصرف 25 هکتار از زمين های ملی شهرستان كاشان در سال جاری خبرداد و افزود: يک هزار و 300 هکتار از زمين های ملی شهرستان كاشان در سال جاري برای اجرای طرح های عمرانی و توسعه ای از جمله آبرسانی، برق رسانی و گازرسانی، راهسازی و گردشگری اختصاص يافته است./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات