۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۵۵۷۷۰۷

ترور روحانیت، راهبرد جدید دشمنان در عراق

دشمن از تمامی حربه و توطئه‎ها برای مقابله با ملت عراق سود جست که با توجه به ناکامی‎ها مختلف به ترور و حذف و فیزیکی شخصیت های برجسته و روحانیون روی آورده است.
عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی هوشیار اسماعیل امام جمعه مسجد «حاج عمر بندیان» حجت الاسلام سید جواد العذاری

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پس از آنکه رژیم صهیونیستی، آمریکا و همپیمانان غربی و عربی خود نتوانستند در مراحل گذشته با استفاده از تشکیل پایگاه‎های مختلف نظامی، چپاول ثروت‎های ملی، ایجاد فتنه و اختلاف و حمایت از جریان تروریستی داعش در عراق به اهداف خود برسند اکنون در دوران پساداعش طرح ترور شخصیت‎های مختلف مذهبی و دینی اعم از شیعه و سنی را کلید زده‎‎اند.

دشمنان عراق در اولین قدم برای آغاز ترور روحانیون و علمای عراقی از حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی شروع کردند و همچنین برخی از روحانیونی که در دوران نبرد با جریان تروریستی در خطوط مقدم نبرد با تروریسم حضور داشتند از دریافت نامه‎های تهدید آمیز از منابع نامعلوم خبر دادند.

سابقه ترور علمای عراق

شبکه خبری کردزبان «ان آر تی»، «هوشیار اسماعیل»، امام جمعه مسجد «حاج عمر بندیان» شهر اربیل ۴۰ ساله در اواخر ماه نوامبر 2016 میلادی در برابر منزل خود در این شهر به ضرب گلوله کشته شد و چند روز پس از آن نیز اداره امنیت این شهر از بازداشت دو فرد مظنون و اذعان آنها به ترور روحانی مذکور خبر داد.

خبرگزاری یونایتدپرس طی خبری اعلام کرد که افراد مسلح عصر یکشنبه 22 دی 1392 با حمله به خانه «شیخ محمد رضوان الحدیدی» یکی از روحانیون استان نینوا را ترور کردند.

به گزارش نوروز تی وی، محمود عثمان امام جماعت مسجد سید آباد در شهر اربیل به دست افرادی مسلح و ناشناس بهمن 1395 در نزدیکی منزل شخصی خود ترور شد.

پایگاه خبری صوت العراق روزهای پایانی اردیبهشت 1394 خبر داد که حجت الاسلام سید جواد العذاری روحانی عراقی در محله ابوطالب نجف ترور شد.

جواد العذاری از جمله شاگردان امام محمد باقر الصدر و از جمله بزرگان حزب الدعوة عراق بود.

در سال 2012میلادی نیز یک بار به ایشان سوء قصد شده بود اما در آن زمان آسیبی ندید.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، افراد مسلح ناشناس با استفاده از سلاح هاي مجهز به صدا خفه کن به سوي شيخ مهند معمار ملقب به ابوزينب در هنگام بازگشت از مسجدش پس از اقامه نماز مغرب و عشا در منطقه شهداي سيف سعد در شرق کربلا شليک کردند.

شیخ خالد الملا رییس مجمع اهل تسنن عراق رییس  مجمع اهل تسنن عراق، تیرماه 1395 در گفت‎وگو با خبرنگاران بیان داشت که تعدادی از علمای وابسته به یکی از احزاب سنی در بصره از سوی سازمان حماس عراق کشته شده اند.

وی خاطرنشان کرد که شیخ عبدالله عدنان از علمای اهل سنت به دست همین سازمان کشته شده است. سازمان حماس عراق همچنین به چهار شیخ سنی حمله کرده است که یکی از آنها به طور معجزه آسایی جان سالم به در برده است.

رییس مجمع اهل تسنن عراق افزود: هدف اصلی این عملیات، شیخ یوسف الراشد بوده است. مهاجمان پیش از حمله، در تماسی با تلفن همراه وی، او را به دلیل تأیید فتوای آیت الله سیستانی درباره تشکیل بسیج مردمی عراق، تهدید به قطع زبانش کرده بودند.

الملا در تشریح واقعه گفت: الراشد و همراهانش سوار خودرویی با شیشه های دودی بودند. تروریست‌ها متوجه شدند که برخی همراهان وی در خودرو هنوز زنده اند، همین که یکی از تروریست‌ها به خودروی آنها نزدیک شد، یکی از همراهان شیخ وی را شناسایی کرد. همین امر سبب شد فرد مهاجم اسلحه کشیده و همه آن‌ها را به گلوله ببندد، در این بین یکی از آنها جان سالم به در برد.

آغاز صفحه جدیدی از ترور علما

دشمنان عراق و اسلام پس از مشاهده میزان تاثیرگذاری فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی در شکست جریان تروریستی داعش صفحه جدیدی از ترور علمای عراق را آغاز کردند.

آنان در ابتدا به سراغ حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی رفتند و سعی کردند که وی را ترور کنند.

حجت الاسلام سید مرتضی الحسنی مدیر دفتر حجت الاسلام کربلایی در این رابطه به خبرنگاران گفت: این حمله تروریستی در خلال نماز جمعه در صحن مطهر امام حسین (ع) صورت گرفت و خوشبختانه به حجت الاسلام شیخ کربلایی آسیبی نرسید و وی به ادامه خطبه‎های نماز جمعه پرداخت.

در فیلم منتشر شده از این حمله نیز دیده می شود که فرد مهاجم، قبل از رسیدن به تریبون امام جمعه، به وسیله محافظان متوقف می شود.

برخی منابع عراقی غیر رسمی مدعی شده اند که فرد مهاجم از وابستگان به جریان احمد الحسن (یمانی دروغین) بوده است.

از زمان آغاز تجاوز تروریست های داعش به عراق و صدور فتوای دفاع مقدس مرجعیت شیعه، طلاب و فضلای عراقی در کنار سایر مردم عراق از خاک این کشور در برابر تروریست ها دفاع کردند و شهدای زیادی را در این راه تقدیم مقدسات کشور خود کردند.

اکنون پس از شکست نظامی داعش در عراق، به تازگی برخی طلاب و فضلای حوزه علمیه که در جنگ با تروریست ها شرکت داشته اند تهدید به ترور شده اند و پیام های تهدید آمیزی دریافت کرده اند.

اما این اقدام بزدلانه تروریست ها با واکنش مردم روبرو شد و مردم و شخصیت های دینی حمایت خود را از طلاب و فضلای رزمنده در برابر تروریست ها اعلام کردند.

یکی از مسؤولان شهر نجف اشرف در این زمینه گفت: برخی مردنمایان در اقدامی کثیف پس از شکست و تحقیر در برابر فتوای مرجعیت شیعه و مردم عراق، وکلا و نمایندگان مراجع تقلید را با ارسال پیام هایی تهدید کرده اند اما شما اطمینان داشته باشید که داعش شکست خورده و دیگر بازگشتی نخواهد داشت.

وی افزود: تروریست های ناشناس فضلای حوزه علمیه نجف اشرف از جمله حجت الاسلام سید اباذر العوادی را تهدید به قتل کرده اند اما نمی دانند که کشته شدن در راه خدا برای ما افتخار است.

نتیجه

دشمن از تمامی حربه ها و توطئه ها برای مقابله با ملت عراق سود جست که با توجه به ناکامی ها مختلف روبه ترور و حذف و فیزیکی شخصیت های برجسته و روحانیون آورده است.

ترور علما، روشنفکران و مبلغان تحکیم پایه‎های وحدت در جامعه با هدف ایجاد تفرقه و نفاق در کشور بوده و دشمن سعی دارد که با این توطئه ها به اهداف پلید خود و مقابله با عراق ادامه دهد.

مردم عراق ضمن هوشیاری در مقابل دسیسه های دشمنان باید با آگاهی هر چه بهتر در تمامی صحنه های مختلف حضور داشته و بار دیگر سیاست ها دشمنان را نقش برآب کنند.

پیروی از رهنمودهای حضرت آیت الله سیستانی در خصوص حفظ وحدت و یکدلی در جامعه از نکات بسیار مهم است که ملت عراق باید به آن توجه ویژه داشته باشند. آیت الله سیستانی با رهنمودهای خود که از طریق نمایندگانش نظیر حجج الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی و سید احمد صافی در نماز جمعه کربلا گفته می‎شود، راه درست و نادرست را برای مردم کشور ترسیم کرده بنابراین بر همگان لازم که برای حفظ کشور در این مسیر گام بردارند./994/ب۹۵۰

ارسال نظرات