۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۵۵۶۳۱۴
نماینده آیت الله سیستانی:

با اقرار به شکست، اصلاحات سیاسی آغاز می‎شود

نماینده حضرت آیت الله سیستانی هر نوع تغییری را زمان‎بر دانست و خاطرنشان کرد که با اقرار به شکست، اصلاحات سیاسی آغاز می‎شود.
حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) برگزار شد، گفت: اسلام به مردم توصیه کرده است که در برابر تغییرات در هر زمینه‎ای اعم از سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دست بسته نباشند.

وی تاکید کرد که هر فردی در هر جای که هست اعم از مدرسه، اداره، عشیره و یا منصب سیاسی باید تغییرات را از خودش آغاز کند و انتظار تغییر از دیگران را نداشته باشد.

امام جمعه کربلا تصریح کرد: هر تغییری احتیاج به روش دارد و بدون آن امکان حل مشکلات نیست. هر فردی برای دست یابی به تغییرات باید ابتدا به خطا‎های خود اعتراف کند و سپس با اراده و عزم راسخ به سمت تغییر حرکت کند.

وی ادامه داد: هر نوع تغییر با سختی بسیاری روبه است و احتیاج به صرف زمان زیادی دارد و در برخی مواقع نیز با مصالح و منافع دیگران در تضاد است در چنین مواقعی باید با امید و اراده بسیار به سمت هدف حرکت کرد.

حجت الاسلام کربلایی با بیان اینکه یک تغییر سیاسی، انسانی و اجتماعی امکان دارد ده‎ها سال طول بکشد، اظهار داشت: انسان نباید در مسیر دست یابی به تغییرات ناامید و یا اراده خود را از دست دهد. انسان در هر تغییر و اصلاحی بیش از آنکه به روش احتیاج داشته باشد به رهبری صالح نیاز دارد.

امام جمعه کربلا بر ضرورت پیروی از فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و خاطرنشان کرد: جامعه باید خودش را بدون تکیه بر حکومت و رژیم‎های استبدادی اصلاح کند و بدون عوامل نظارتی نسبت به اصلاح نفس خود اقدام کند./994/ب901/ف

ارسال نظرات