۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۵۵۶۰۶۹
جنبش عصائب اهل الحق عراق:

ناتو نمی‌تواند در عراق پایگاه داشته باشد

جنبش عصائب اهل الحق تاکید کرد که ناتو نمی‌تواند به دلیل اختلاف با ترکیه، پایگاهی در عراق برای خود ایجاد کند.
مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش «عصائب اهل الحق» عراق، امروز اعلام کرد که آمریکا به دنیال تقویت حضورش در عراق تحت هر اسمی است.

«محمود الربیعی» عضو دفتر سیاسی این جنبش در گفت‌وگو با خبرگزاری «کنوز مدیا» اظهار داشت: آمریکا تلاش می‌کند که به هر شیوه‌ای، یک پایگاه ثابت برای خود در عراق تحت عنوان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ایجاد کند. اما این پیمان به دلیل اختلافات با ترکیه که حضورش در عراق را تهدید می‌کند، نخواهد توانست در کشور ما پایگاه داشته باشد.

وی افزود: نمی‌توان هیچ تصمیم خاصی درباره ورود نیروهای خارجی به کشور بدون موافقت پارلمان عراق که مخالف حضور آمریکایی‌ها است، اتخاذ کرد. العبادی در جریان حضورش در کنفرانس‌ها و نشست‌های خارجی اظهارات زیادی به زبان می‌آورد که در رسانه‌ها بازتاب می‌یابند اما نمی‌توان این اظهارات را به ویژه با وجود پارلمان، اجرایی کرد.

«نهلة الهبابی» نماینده پارلمان عراق، دوشنبه (19  فوریه) از طرح جدید آمریکا برای طولانی کردن حضور نیروهایش در خاک عراق تحت پوشش نیروهای ناتو خبر داده بود.

نخست‌وزیر عراق که پیش از این از تداوم آموزش نیروهای عراقی از سوی ناتو ابراز رضایت کرده بود، دیروز (20فوریه) اعلام کرده بود که عراق حتی زمانی که تروریست‌ها در این کشور فعالیت شدید داشتند، با حضور نظامیان خارجی در خاکش مخالفت می‌کرد و اکنون نیز با این امر موافقت نخواهد کرد و هیچ پایگاه نظامی در عراق برای نیروهای خارجی احداث نمی‌شود.

این در حالی است که آمریکا سالهاست به بهانه حضور مستشاران و مربیان نظامی‌اش در عراق حضور دارد و این امر با اعتراض بسیاری از مقامات سیاسی و گروه‌های مقاومت اسلامی مواجه است./۹۹۴/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

 

ارسال نظرات