۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۵۵۷۹۹
رییس مجلس اعلای اسلامی عراق:

همبستگی مردم سوریه و عراق موجب نابودی داعش در منطقه شد

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار با مفتی اهل تسنن سوریه خاطرنشان کرد که همبستگی مردم سوریه و عراق موجب نابودی داعش در منطقه شد.
«شیخ همام الحمودی» نائب رییس پارلمان عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی اهل تسنن سوریه در بغداد ضمن سفر به عراق با حجت الاسلام شیخ همام حمودی معاون اول رییس پارلمان و رییس مجلس اعلای اسلامی این کشور دیدار و گفت‎وگو کرد.

حجت الاسلام حمودی در این دیدار خواستار حرکت و مقابله مسلمانان با نقشه‎های رژیم صهیونیستی شدو بیان داشت: همگرایی و همبستگی میان مردم سوریه و عراق موجب دستیابی به پیروزی‎های چمشگیر در برابر تروریسم شد که جهانیان نیز شاهد آن بودند.

وی افزود: تروریست ها مسلمانان را در هر نقطه از جهان مورد هدف قرار می‎دهند بنابراین باید با وحدت به مبارزه با آن بپردازیم.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد که جهانیان باید برای بازگشت آوارگان به مناطق خود و دست یابی به امنیت و ثبات در سوریه تلاش کنند.

وی سرنگونی هواپیمایی رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته به دست ارتش سوریه را به این کشور تبریک گفت و ادامه داد: سرنگونی جنگنده رژیم صهیونیستی میراثی از دستاوردهای ملت سوریه در بخش دفاع زمینی است.

احمد بدرالدین حسون نیز در این دیدار گفت: رژیم صهیونیستی توانایی ایجاد تفرقه میان طوائف و قومیت‎های مختلف سوریه و عراق را ندارد.

وی همچنین پیروزی‎ ملت عراق بر جریان تروریستی داعش را تبریک گفت و اظهار داشت: قدرت سوریه و عراق در واقع قدرت امت عربی و اسلامی است.

مفتی سوریه با بیان اینکه ما همیشه در کنار ملت عراق هستیم، بیان کرد: ما به مردم عراق اطمینان داریم که آنان می‎توانند از مشکلات موجود در کشورشان و منطقه عبور کنند./994/ب902/ف

ارسال نظرات