۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۵۵۶۱۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

امدادرسانی به آسیب‌دیدگان باید فارغ از اعتقاد افراد صورت گیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در کمک‌رسانی و نجات نباید به اعتقاد افراد کاری داشت، این نگاه دین و اولیای ما است که هر جا انسان گرفتاری است باید دست او را گرفت.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در دیدار دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به جایگاه و اهمیت این نهاد، اظهار کرد: یکی از سازمان‌هایی که می‌تواند الگودهی کرده و جامعه را به سمت سبک زندگی اسلامی و انسانی سوق دهد هلال احمر است.

وی با بیان اینکه کمک و کار افتخاری افراد در هلال احمر بسیار باارزش است، اضافه کرد: مدد رساندن و دستگیری کردن کار انبیا و خداوند است؛ زیرا خداوند در قران کریم خود را امدادرسان معرفی کرده و کارکنان هلال احمر یکی از صفات خدایی را گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه امدادرسانی کار خدایی است و ما هم خلیفه خداوند هستیم، ادامه داد: مدد رساندن به نیازمندان هم کار خدایی و هم خداپسندانه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خطاب به کارکنان هلال احمر افزود: بدون شک خداوند از کار شما راضی است؛ زیرا از کسانی دستگیری می‌کنید که نیاز به کمک دارند.

وی افزود: در کمک‌رسانی و نجات نباید به اعتقاد افراد کاری داشت، این نگاه دین و اولیای ما است که هر جا انسان گرفتاری است باید دست او را گرفت؛ مسلمان باشد دو ثواب دارد، غیرمسلمان باشد یک ثواب دارد؛ زیرا گرفتار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: کمک کردن و نجات دادن از بهترین کارها در نگاه دینی ما است که سرفصل‌های کاری هلال احمر است.

وی اضافه کرد: در نجات افراد از لابه‌لای ماشین‌های تصادف کرده، زلزله، حوادث، سیل‌ها و بحران‌هایی که در جامعه پیش می‌آید خط مقدم و خط‌شکن هلال احمر است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به فعالان هلال احمر گفت: قدر خط اول بودن خود را بدانید؛ زیرا خاک‌ریز اول بودن امتیاز بزرگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: هلال احمر خط اول رفع بحران‌ها و گرفتاری‌ها است؛ ازاین‌رو این خط نخست هر چه قدر محکم‌تر باشد جامعه مستحکم‌تر خواهد بود./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات