۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۵۵۴۷۷۸

بازتاب گسترده راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‎های خارجی

رسانه‎های مختلف جهان مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را پوشش رسانه‎ای گسترده دادند.
راهپیمایی ۲۲ بهمن

به گزارش خبرگزاری رسا، رسانه‎های جهان امسال نیز مانند هر ساله سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و راهپیمایی عظیم ملت ایران در روز 22 بهمن را پوشش خبری دادند.

شبکه تلویزیونی الفرات نیوز عراق امروز طی خبری با اشاره به این مراسم بزرگ گفت: مراسم راهپیمایی امسال راس ساعت 9 صبح در خیابان و میدان‎های بیش از هزار شهر و منطقه و 4 هزار روستا آغاز شد.

الفرات افزود: بیش از 6 هزار تصویربردار و روزنامه نگار محلی و 250 روزنامه نگار خارجی راهپیمایی امسال را پوشش می دادند.

این شبکه تلویزیونی تصریح کرد: این مراسم در تهران در 10 مسیر بزرگ که همگی به میدان آزادی منتهی می شدند، آغاز شد

الفرات ادامه داد: حجت الاسلام حسن روحانی در پایان این مراسم در جمع راهپیمایی کنندگان به سخنرانی پرداخت.

خبرگزاری نون عراق: روحانی پیروزی مقاومت را عامل دور شدن سایه تقسیم کشورهای منطقه دانست

خبرگزاری نون عراق نیز سخنرانی دکتر روحانی در راهپیمایی 22 بهمن را پوشش داد و تصریح کرد: روحانی در سخنرانی خود از موفقیت ایران در حمایت از همپیمانانش در مبارزه با تروریسم و دست یابی به پیروزی در سوریه اشاره کرد.

خبرگزاری نون بیان داشت: روحانی پیروزی‎های جبهه مقاومت را مایه نجات مردم منطقه به ویژه عراق و سوریه از خطر تقسیم دانست و گفت که آمریکا در سال گذشته از نقشه های خود مجبور به عقب نشینی شد.

این خبرگزاری نوشت: شکست دشمنان برای ایجاد اغتشاش در لبنان را یکی دیگر از بخش‎های سخنرانی رییس جمهور ایران بود.

خبرگزاری المعلومه عراق: مسؤولان عالی رتبه ایران در مراسم 22 بهمن حضور داشتند

خبرگزاری المعلومه عراق نیز مراسم راهپیمایی 22 بهمن مردم ایران را پوشش خبری داد و گفت: مراسم راهپیمایی امسال در بیش از هزاران شهر و منطقه با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد.

این خبرگزاری اضافه کرد: در مراسم امسال مانند سال‎های گذشته بسیاری از مسؤولان عالی رتبه نظام جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

سایت الاتجاه عراق یکی دیگر از سایت‎های بود که حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن را پوشش خبری داده بود.

این سایت بیان داشت: خیابان و میدان‎های بیش از هزار شهر و منطقه با حضور پرشور مردم در این مراسم مملو از جمعیت شده بود.

این سایت عراقی تاکید کرد که بیش از 6هزار خبرنگار وظیفه پوشش خبری این مراسم که از ساعت 9 صبح آغاز شده بود را داشتند.

سایت الاتجاه عراق افزود: مراجع تقلید، شخصیت‎های سیاسی و احزاب اقشار مختلف مردم ایران را برای مشارکت در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرده بودند.

الیوم سابع مصر: روحانی ملت ایران را دعوت به حفظ اتحاد کرد

سایت خبری و دولتی الیوم سابع مصر سخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور ایران در مراسم 22 بهمن را پوشش خبری داد.

الیوم سابع مصر عنوان کرد: روحانی یک ماه پس از آنکه در اغتششات اخیر 20 تن از مردم ایران کشته شدند امروز در جمع مردم که به راهپیمایی آمده بودند، آنان را دعوت به حفظ وحدت کرد.

این سایت خبری تصریح کرد: روحانی سال چهلم انقلاب اسلامی ایران را سال وحدت دانست و از همه اصولگرایان، اصلاح طلبان، اعتدال گرایان و همه احزاب و مردم برای حفظ وحدت دعوت کرد.

النشره لبنان: روحانی پیروزی انقلاب را به برکت حفظ وحدت ملی توصیف کرد

سایت خبری النشره لبنان نیز با اشاره به سخنان دکتر روحانی اظهار داشت: رییس جمهور ایران همه مردم این کشور را برابر توصیف کرد و گفت که انقلاب اسلامی به برکت حفظ وحدت پیروز شد.

وی ادامه داد: روحانی از همه اصولگرایان، اصلاح طلبان و اقوام و مذاهب مختلف برای حفظ وحدت ملی دعوت کرد.

النشره لبنان بیان کرد: روحانی در جمع راهپیمایی کنندگان 22 بهمن گفت که اگر پیروزی‎های منطقه نبود دشمنان به اهداف خود یعنی تقسیم کشورها دست پیدا می کردند. آمریکا درپی دخالت در امور داخلی ایران بود ولی مردم این کشور این اقدام آنان را رد کردند و حتی این کشور نتوانستند به اهداف خود در فلسطین و قدس برسد.

خبرگزاری یونیوز لبنان جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران را پوشش خبری داد و خاطرنشان کرد که مردم ایران هر ساله در چنین روزی مراسم جشنی را به مناسب فرار شاه، بازگشت امام خمینی (ره) به کشور و پیروزی انقلاب برگزار می‎کنند.

این خبرگزاری ادامه داد: جمع زیادی از مسؤولان، شخصیت‎های سیاسی، نظامی و دینی در مراسم جشن پیروزی انقلاب حضور داشتند.

مونت کارلو فرانسه: روحانی خواستار اعتماد بیشتر به مردم شد

شبکه تلویزیونی مونت کارلو فرانسه ضمن پوشش خبری راهپیمایی امسال خاطرنشان کرد: حسن روحانی چهلمین سال انقلاب اسلامی ایران را سال وحدت توصیف کرد.

این شبکه تلویزیونی فرانسه عنوان کرد: روحانی طی سخنانی خواستار اعتماد به مردم و اجازه مشارکت همه در انتخابات شد.

مونت کارلو فرانسه عنوان کرد: رییس جمهور ایران گفت که با وجود اینکه در بسیاری از مسائل به موفقیت‎های چشمیگری دست پیدا کردیم ولی در برخی از مسائل با مشکلات جدی مواجه هستیم.

آی 24 اسرائیل: روحانی آمریکا را ناکام در دستیابی به اهدافش خواند

شبکه تلویزیونی آی 24 اسرائیل نیز گفت: دکتر روحانی مردم ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ایران به وحدت دعوت کرد.

این شبکه اسرائیل تصریح کرد: انقلاب اسلامی به برکت وحدت مردم به پیروزی رسید.

آی24 با بیان اینکه آمریکا اگر برجام را نقض کند به زودی زیانش را خواهد دید، اظهار داشت: روحانی گفت که آمریکا درپی دخالت در امور داخلی ایران و نابودی صنعت هسته  با شکست مواجه شده است.

این شبکه اسرائیلی افزود: روحانی از عدم اجازه ورود اصلاح طلبان به انتخابات گذشته به شدت انتقاد کرد و خواستار اعتماد بیشتر به مردم شد.

راشاتودی روسیه: مردم ایران به فساد و گرانی اعتراض کردند

راشاتودی روسیه نیز گفت: مردم ایران 39مین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفتند و برای برگزاری مراسم راهپیمایی 22 بهمن به خیابان‎ها آمدند.

این خبرگزاری تصریح کرد: حسن روحانی رییس جمهور ایران به همراه تعداد زیادی از مسؤولان عالی رتبه در این مراسم راهپیمایی حضور داشتند.

راشاتودی روسیه عنوان کرد: راهپیمایی کنندگان شعارهای در حمایت از انقلاب اسلامی ایران و علیه وضعیت اقتصادی، گسترش فساد و افزایش قیمت‎ها سر دادند./994/ب950/ف

ارسال نظرات