۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۵۴۳۷۲
آيت الله نمازي:

مسؤولان به طور جدي با فساد مبارزه كنند

نماينده ولي فقيه در كاشان خدمت به مردم را وظیفه مسؤولان دانست و گفت: حرف مردم شكايت از فساد و تبعيض است و مسؤولان سه قوه بايد به طور جدي با فساد مبارزه كنند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان، با تبريك ايام الله دهه فجر، گفت: پيروزي انقلاب اسلامي در تاريخ اديان الهي يك معجزه غير قابل تصور بود.

وي افزود: اگر موسي بر فرعون و فروعونيان پيروز شد به دليل معجزه عصاي حضرت موسي بود، اما امام راحل پيامبر نبود، اما فقيه عادل جامع الشرايط متوكل بر خدا بود و پيروزي انقلاب اسلامي شبيه پيروزي انبيا به ويژه شبيه پيروزي حضرت موسي بر فرعون و فرعونيان بود.

آيت الله نمازي يادآور شد: در دوران مبارزات انقلاب برخي افراد و حتي برخي از خواص و برخي از علما نسبت به ادامه مخالفت هاي امام و پافشاري امام براي مبارزه با رژيم ستم شاهي بودند و معتقد بودند با دست خالي نمي توان با  رژيم ستم شاهي كه داراي نيروهاي مسلح سه گانه و حمايت و غرب و شرق برخوردار است مبارزه كرد.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: همه دولتهاي غربي و شرقي پشتيبان و حامي رژيم پهلوي بودند، اما با وجود اين امام بعد از تعبيد به فرانسه و استقرار در دهكده نوفل لوشاتو پيام انقلاب را به ملت ايران صادر مي كرد و خبرنگاران مشهور بين الملي در محل استقرار امام راحل مستقر و تمامي بيانيه ها، جلسات و فعاليت هاي امام را به دنيا مخابره مي‌كردند.

وي افزود: در ايران هر روزي كه مي گذشت امواج انقلاب بيشتر اوج مي گرفت و شاه براي كنترل اوضاع اشتباهات خود را پذيرفت و قول داد بعد از حكومت نظامي انتخابات آزاد را برگزار و قانون اساسي را اجرا كند و در حاليكه برخي معتقد بودند شاه شرايط انقلاب را پذيرفته و تسليم شده است، اما امام با هوشياري اعلام كرد ريشه همه فتنه ها و فساد شاه است و شاه بايد برود.

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به فرازهاي مهمي از فرمايشات رهبر معظم انقلاب در ديدار كاركنان و فرماندهان ارتش، گفت: امسال به لطف الهي 22 بهمن از آن 22 بهمن هاي نمايشي خواهد بود.

وي افزود: حركت 19 بهمن سال 57 و ديگر مناسبت هاي مهم انقلاب اسلامي فراتر از يك خاطره افتخار آميز است و انقلاب اسلامي حقيقتي زنده و با استحكام و قوام بيشتر از روزهاي اول است و انقلابيون امروز ايستاده‌تر، آگاه‌تر و بصيرتر از انقلابيون روزهاي اول انقلاب است و بر همين اساس انقلاب پيش رفته و تكامل يافته است و تغيير و تحول جزو ذات انقلاب است.     

آيت الله نمازي ادامه داد: اصول انقلاب و مباني آن ثابت و پايدار مانده اما از اين درخت تناورو ريشه دار ميوه هاي نو و جديدي دارد و اكنون انقلاب درحال ورود به چهل سالگي خود است.

وي يادآور شد: آمريكا داعش را به وجو آورده و حمايت از ظلم هفتاد ساله اسرائيل به ملت فلسطين و حمايت از كشتار مردم يمن، نمونه هايي از جنايت آمريكا است و آمريكا تصمم داشت مقاومت را در منطقه ريشه كند، اما ما ايستاديم و گفتيم اجازه نمي دهيم و امروز براي همه دنيا ثابت شده است كه آمريكا مي خواست نتوانست و ما خواستيم و توانستيم.

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه مسؤولان مردم را در اولويت قرار دهند، افزود: مردم را بايد شناخت، مردم همان كساني هستند كه حماسه 22 بهمن هرسال را رقم مي زنند، اشتباه نگيريد مردم همان كساني هستند كه بعد از وارد شدن اغتشاشگران به صحنه در 9 دي به ميدان آمدند، مردم همين ها هستند.

آيت الله نمازي به توصيه رهبري به سران سه قوه براي خدمت به مردم، نيز اشاره كرد و گفت: خداوند از ما مسؤولان خواسته است تا خادم مردم باشيم و حرف مردم شكايت از فساد و تبعيض است و مسؤولان سه قوه بايد به طور جدي با فساد مبارزه كنند.

وي در ادامه، وضعيت منطقه را بسيار حساس و آبستن حوادث پيچيده و نامعلومي خواند و براتحاد و انسجام مردم و مسؤولان تأكيد كرد و از طلاب حوزه هاي علمیه، دانشجويان، گروه ها و تشكل هاي سياسي درخواست كرد تا با رصد تحولات منطقه، آماده مقابله با هر گونه توطئه عليه اسلام و انقلاب و ملت ايران اسلامي باشيد.

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين حضور در راهپيمايي 22 بهمن امسال را حائز اهميت دانست و تأكيد كرد: ملت ايران اسلامي در راهپيمايي روز 22 بهمن امسال با قدرت حضور خواهند داشت و مشت محكمي بر دهان آمريكا و اسرائيل و استكبارجهاني خواهد زد./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات