۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۵۴۰۱۰

چاپ اول کتاب چلچله ها

نشر معارف چاپ اول کتاب چلچله ها جلد پنجم از مجموعه آثار محمود گلابدره ای را منتشر کرد.
چلچله

به گزارش خبرگزاری رسا، نشر معارف چاپ اول کتاب چلچله ها جلد پنجم از مجموعه آثار محمود گلابدره ای را منتشر کرد.

داستان "چلچله‌ها" اثر گلابدره‌ای است. در این کتاب عزیز آقا، جوانی است اهل شمیران كه با شروع جنگ تحمیلی عراق به جبهه می‌رود، اما پس از چندی سر از عراق در می‌آورد و مقیم كربلا شده خادم حرم امام حسین(ع) می‌شود. او كه در ایران به تازگی با پونه ازدواج كرده بود در كربلا نیز با خانواده‌ای آشنا می‌شود كه نام دختر آن خانواده پونه است. سرانجام این آشنایی به ازدواج این دو می‌انجامد. سال‌ها بعد عزیز آقا به همراه پونه به ایران باز می‌گردد و درمی‌یابد همسر اولش صاحب فرزندی از اوست.

برشی از کتاب «چلچله ها» گلابدره ای:

پونه که رفت، آعزيزآقا پاي پياده، به سلسله جبال دامنه‌ی البرز نگاه مي‌کرد و به طرف کوه مي‌رفت. کوله ش از طلا خالي بود. تو کوله‏ش يه کيسه خواب بود و يه مُشت يادداشت و يه مداد و يه پاک‏کُن و يه مدادتراش، يه مُشت خاک کربلا و يه مُهر و تسبيح و يه ناخنگير و يه خودتراش و يه دستمال نون هم تو جيب سمت راست کوله‏ش بود. جيب سمت چپش هم پُر از گردو و بادوم و تخمه و خرما خرک بود. سرش همه‏ش بالا بود. يا به آسمون و يا به کوه و يا به سينه‏کش تپه‏ماهوراي صحراهاي فرحزاد و اوين و درکه نگاه مي‌کرد و يا به کاکُل سفيد قلّه‌ی دماوند، که سمت راستش بود.

آثار زنده یاد محمود گلابدره یی در دفتر نشر معارف:

 1. لحظه های انقلاب، 2. لنده قناری،  3. دال، 4. آقا جلال به روایت تازه، 5. چلچله ها. آثار در دست انتشار: 1. تشییع جنازه احمد شاملو، 2. سنگ سه مثقال.

چاپ اول چلچله ها در 192 صفحه و قطع رقعی و شمارگان 2500 نسخه به قیمت 12000 تومان منتشر شده است./۹۲۵/ د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات