۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۵۵۳۳۸۲
وزیر اوقاف مصر:

«عدل» از اسمای حسنای الهی است

وزیر اقاف مصر با بیان آنکه عدالت در تمامی ادیان و شرایع آسمانی وجود داشته است، «عدل» را از اسمای حسنی الهی برشمرد.
مختار جمعه وزیر اوقاف مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر در مقاله‌ای با عنوان «ارزش عدالت» تاکید کرد که مفهوم عدل در دو ساحت فردی و اجتماعی قابل بحث و بررسی است.

مختار جمعه افزود: انسان خواستار عدالت در میان فرزندان و خانواده و سایر مسائل زندگی شخصی خود است همانگونه که هر مسؤولی در هر سطحی باید نسبت به آنچه که به عنوان امانت در اختیارش قرار گرفته است عدالت را رعایت کند.

وی با اشاره به عدالت اداری میان کارمندان و ارباب رجوعات خاطر نشان کرد: تعامل مبتنی بر عدالت محبت و ملی‌گرایی را افزایش می‌دهد اما ظلم به مردم ضمن آسیب به همبستگی اجتماعی به چند دستگی در جامعه و تضعیف همدلی منجر می‌شود.

وزیر اوقاف مصر ویرانی در دنیا و سرنوشت شوم در آخرت را از نتایج ظلم دانسته و اظهار داشت: عدل ترازوی الهی برای سنجش خلق و یاری حق است و خداوند هیچگاه از عدالت خود تخطی نکرده و کسی را یارای ایستادگی در برابر عدل الهی نیست.

این مقام مسؤول در اوقاف عدل را از اسمای حسنی الهی برشمرده و تصریح کرد: خداوند حکومت عادل را هرچند کافر باشند یاری می‌رساند و در مقابل دولت ظالم حتی اگر مومن باشند را یاری نخواهد رساند. خداوند در حدیث قدسی حتی ظلم به نفس را نیز حرام دانستند.

مختار جمعه در پایان گفت: خداوند عدالت را از نقطه ثقل و مرکز شرایع آسمانی قرار داده است. عدالت از محکماتی است که همه ادیان آسمانی بدان اعتراف کرده و هیچ حکومت و دولتی نیست که عدالت در آن موجود نباشد./981/ب902/ر

ارسال نظرات