۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۵۲۸۳۶
فرزند حضرت آیت الله نجفی:

دشمنان در دوران پساداعش مرجعیت را هدف قرار داده‎اند

فرزند و مدیر دفتر حضرت آیت الله بشیر نجفی خاطرنشان کرد که دشمنان پس از شکست در برابر ملت عراق، مراجع تقلید را هدف شبهات خود قرار داده‎اند.
حجت الاسلام شیخ علی نجفی فرزند و مدیر دفتر حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی نجفی فرزند و مدیر دفتر حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در دیدار با جمعی از اعضای فعال در دفتر این مرجع تقلید گفت: نمایندگان و وکیلان حضرت آیت الله نجفی، بازوان اصلی مرجعیت هستند که وظایف و مسؤولیت‎های سنگینی بر عهده دارند.

وی بر ضرورت توجه نسبت به احیا مراسم و شعائر دینی تاکید کرد و بیان داشت: پس از آنکه دشمنان عراق و دین به شدت درپی فریب و دور کردن جوانان از ارزش‎ و مبانی دینی هستند، ما باید با برگزاری مراسم‎های مذهبی جوانان را که جز اساسی جامعه عراق هستند را به دین باز گردانیم.

نماینده حضرت آیت الله نجفی اضافه کرد: تاکید بر مسائل شرعی، دینی و احیا شعائر مذهبی دارای تاثیر بسیار و عمیقی در جامعه است که منجر می‎شود مردم به ارزش‎های دینی بر گرفته از آموزه‎های رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) بازگردند.

وی نسبت به افزایش و گسترش مدعیان دروغین امامت، مرجعیت و شکاکان نسبت به مسائل شرعی تقلید به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: باید اهداف پشت پرده و مسموم چنین ادعاهای بی اساسی برای مردم تبیین شود تا آنان بهتر با فشار و حمله‎های مختلفی که به مراجع تقلید به ویژه پس از پیروزی بر جریان تروریستی داعش می‎شود، آشنا شوند.

حجت الاسلام شیخ علی نجفی با بیان اینکه برخی در پی پناه کردن زاوی های مختلف ارتباط با مراجع تقلید و ضرورت‎های عقلی وجود آنان هستند، تاکید کرد که باید جواب‎های عقلی و شرعی به شبهات رایج در جامعه داده شود.

گفتنی است که پس از آنکه جریان تروریستی داعش اراضی این کشور را اشغال کرد و تا نزدیکی بغداد و کربلا رسیده بود، مراجع تقلید نجف نظیر حضرت آیت الله سیستانی فتوای جهاد کفایی مبارزه با آنان را صادر کردند. مردم عراق نیز پس از این فتوا به صورت داوطلبانه در بسیج مردمی عضو می‎شدند و درخطوط مقدم نبرد با داعش حضور میافتند./994/ب902/ف

ارسال نظرات