۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۵۵۲۶۶۰
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی:

آینده را مقاومت ترسیم می کند نه مذاکرات صلح

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار رییس پارلمان لبنان تأکید کرد که آینده منطقه از سوی نیروهای مقاومت ترسیم می شود.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و نبیه بری

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی که به لبنان سفر کرده است روز گذشته با نبیه بری رییس پارلمان این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این دیدار گفت: روابط ایران و لبنان در زمینه های مختلف بسیار خوب است و اراده بسیار خوبی برای گسترش روابط میان مسؤولان دو کشور وجود دارد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: محور مقاومت متشکل از ایران و لبنان و برخی دیگر از کشورها و گروه های منطقه یکی دیگر از عوامل رابطه مستحکم میان دو کشور به شمار می آید. 

وی حمایت از لبنان به عنوان کشور حاضر در خط مقدم مقاومت را بر همه مسلمانان واجب خواند و تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران حمایت از لبنان در زمینه های مختلف را وظیفه خود می داند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به اینکه آینده مقاومت در میدان رقم می خورد نه مذاکرات و معاهده هایی نظیر کمپ دیوید و اسلو اظهار داشت: مجاهدان در مقاومت فلسطین و غزه و لبنان آینده را ترسیم می کنند. لبنان با تنوع و مراکز علمی و فرهنگی از کشورهای مهم جهان به شمار می آید.

وی ادامه داد: ما در آستان قدس رضوی دارای مراکز علمی و فرهنگی زیادی هستیم و بر این اساس می توان گفت که عامل اصلی در روابط ما به عنوان آستان قدس رضوی و همچنین میان دو کشور را عامل فرهنگی تشکیل می دهد که می تواند روابط میان ملت های اسلامی را گسترش دهد.

تولیت آستان قدس رضوی درباره هجمه آمریکا علیه قدس گفت: رئیس جمهور بدسرشت آمریکا تلاش می کند تا مساله فلسطین و قدس را به پایان برساند و در این راستا با ساخت و حمایت از داعش و سایر گروه های تروریستی درصدد انحراف ذهن ها از فلسطین و قدس بود.

وی تأکید کرد که امروزه پس از شکست  داعش و تمرکز نگاه ها بر قدس، شکست توطئه آمریکا را مشاهده کرده و اعتقاد داریم که وحدت، عامل استراتژیک برای ملت های اسلامی و عربی منطقه به شمار آمده و هر که درصدد گسترش اختلافات باشد در راه دشمن قدم گذاشته است./980/ب902/د

ارسال نظرات