۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۵۵۲۵۲۱

یکی از علمای عراق خواستار عدم شرکت در انتخابات شد

یکی از علمای عراق بر ضرورت عدم شرکت در انتخابات آینده پارلمان عراق تاکید کرد و بیان داشت که انتخابات آینده به سود کشورهای خارجی و مفسدان است.
آیت الله شیخ محمد مهدی الخالصی از علمای عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ محمد مهدی الخالصی از علمای عراق در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در شهر کاظمیین برگزار شد، گفت: انتخابات آینده پارلمان عراق هیچ گاه مصالح مردم این کشور را تامین نخواهد کرد و فقط در راستای اهداف کشورهای خارجی برخی از عناصر فاسد است بنابراین مطلقا نباید در آن شرکت کرد.

وی افزود: تجربه سال‎های گذشته نشان داده است که باید در تصمیم‎گیری‎ها تجدید نظر جدی کرد. ما نمی‎توانیم همه سیاستمداران را به فساد متهم کنیم زیرا برخی از چهره‎های پاک و مخلص در میان آن‎ها وجود دارد اما آنان توانایی اصلاح را ندارند. صبر و تحمل مردم لبریز شده است و آنان حاضر نیستند به نامزدهای گذشته رای دهند.

این عالم عراقی تصریح کرد: مردم انتظار دارند که شاهد تغییرات ریشه‎ای باشند و این تغییر اساسی جز با کنار رفتن سیاستمداران فاسد گذشته از سیاست محقق نمی‎شود.

وی اضافه کرد: باتوجه به تجربه سیاسی گذشته هیچ اصلاحی جز با تجدید نظر در قانون اساسی کشور و فعالیت‎های سیاسی صورت نخواهد گرفت.

گفتنی است که کمیساریای عالی و مستقل انتخابات عراق، تاریخ انتخابات آتی این کشور را ۱۲ می ۲۰۱۸ (۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷) اعلام کرد. در حالی احزاب و جریان‎های سیاسی در قالب ائتلاف‎های مختلف آماده شرکت در انتخابات هستند که برخی از علما و سیاستمداران عراقی خواستار عدم شرکت در انتخابات یا تعویق آن هستند./994/ب902/ف

ارسال نظرات