۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۵۲۴۷۲
نماینده اتحادیه اروپا:

پیام انسانی حضرت علی به گوش جهانیان رسیده است

فرستاده ویژه اتحادیه اروپا به عراق به همراه سفیر اسپانیا طی حضور در نجف اشرف به زیارت بارگاه مطهر علوی مشرف شدند و با مسؤولان آستان دیدار وگفت‎وگو کردند.
فرستاده اتحادیه اروپا در حرم مطهر علوی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رامون بلیکوا سفیر جدید اتحادیه اروپا در عراق به همراه سفیر اسپانیا خوان خوزه ایسکوبار و هیرفویه سرکنسول اتحادیه اروپا در بغداد به زیارت بارگاه مطهر علوی مشرف شدند واز بخشهای تاریخی عمارت حرم مطهر بازدید کردند.

سفیر اتحادیه اروپا در بغداد طی گفت وگو با خبرنگاران بیان داشت: از اینکه به زیارت حرم حضرت علی (ع) آمده ایم بسیار خوشحالیم و طی سفرمان به شهر نجف با چندین شخصیت سیاسی ومذهبی دیدار كرديم.

وی افزود: زیارت حرم حضرت علی (ع) آخرین مرحله از برنامه کاری ما در نجف بود، چون قصد داشتیم وقت بیشتری بابت بازدید از این مکان مقدس داشته باشیم.

بلیکوا تاکید کرد: حکمت و پیام انسانی حضرت علی (ع) که در ایام زندگیش برجای گذاشت رهنمودهای والایی برای تمام ملت ها در بردارد و به گوش تمامی جهانیان رسیده و تا به امروز پا برجاست و مبانی عدالت و دوستی را به همراه دارد.

در ادامه سفیر اسپانیا در بغداد نیز اظهار داشت: من علاوه بر وظایف دیپلماتیکی که دارم استاد دانشگاه هستم و در رشته مطالعات اسلامی تحصیل کرده ام و با مذهب تشیع آشنا هستم و از اینکه این مکان مقدس و تاریخی و با شکوه را از نزدیک مشاهده کردم بسیار خوشحالم.

وی افزود: در بدو ورود به حرم بسیار شگفت زده شدم و نقشهای اسلامی و هندسی عمارت حرم نظرم را جلب کرد.

این مقام اسپانیایی خاطرنشان کرد: در کشور اسپانیا آثار اسلامی زیادی مانند کاخ الحمرا و كاخ قرطبه وجود دارد اما هیچ وقت در طول عمرم آثار اسلامی به این زیبایی ندیده ام.

وی افزود: از شهرهای تاریخی اسلامی وعربی بسیاری چون دمشق و قاهره بازدید کرده ام اما عمارتی که امروز شاهد آن بودم از لحاظ طراحی واز لحاظ جوانب معنوی بسیار منحصر به فرد و متفاوت بود واز بدو ورود متوجه شدم که این مکان با بقیه آثار تاریخی اسلامی متفاوت است./۹۹۴/ب۱۰۱/ف

ارسال نظرات