۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۵۲۲۴۴
آیت الله نجفی:

طلاب مباحث علمی را بر امور دنیای مقدم کنند

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف بیان داشت که طلاب علومی دینی باید مباحث علمی را بر امور دینی مقدم کنند.
آیت الله بشیر نجفی

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از طلاب علوم دینی مدرسه الحکمه لبنان با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار و گفت‎وگو کردند.

آیت الله نجفی در این دیدار گفت: موسسات و مراکز علمی، عربی و اسلامی لبنان پس از آنکه جایگاه علمی و فکری حوزه علمیه نجف اشرف را درک کردند برای کسب علوم و معارف دینی به این حوزه مراجعه می‎کنند.

وی افزود: برزگان و علمای حوزه‎های علمیه نجف همیشه طلاب جوان را به حفظ ایمان، رعایت تقوا، تزکیه نفس و استفاده از بعد روحانی بارگاه مطهر امام علی (ع) توصیه می‎کردند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: طلاب باید بدانند که درس و مباحث علمی بر همه امور دنیایی مقدم است.

زیارت عتبات مقدس باید زمینه سلوک معنوی شود

وی همچنین در دیدار با جمعی از شیعیان کویت بر ضرورت تمسک به سیره اهل بیت (ع) تاکید کرد و بیان داشت: اهل بیت (ع) در دوران زندگی مقدس خود منبع و سرچشمه تغییر در سلوک انسان‎ها و هدایت به سمت سعادت بودند.

حضرت آیت الله نجفی اضافه کرد: زیارت عتبات مقدس باید موجب تغییر در رفتار انسان، بهبود اخلاق، ترک گناه و اشتباهات گذشته شود. زائران باید پس از زیارت مرقد مطهر ائمه اطهار (ع) از گناه‎های خود توبه و از خداوند بخواهند تا آنان را به سعادت و قرب الهی هدایت کنند.

شایان ذکر است که این دیدار پس از پایان دوره فرهنگی بود که موسسه الانوار النجفیه وابسته به دفتر حضرت آیت الله نجفی برگزار کرد. شرکت کنندگان در این دوره با اندیشه اسلامی، عقاید، فقه و سیره اهل بیت (ع) آشنا شدند.

خانواده شهدا باید به فرزندان مجاهد خود افتخار کنند

این مرجع تقلید در دیدار با تعدادی از شیعیان بغداد بر اهمیت محاسبه نفس تاکید کرد و اظهار داشت: انسان مومن باید محاسبه نفس داشته باشد و از خطا و اشتباهات گذشته که در دوران زندگی آن را مرتکب شده است، دست بردارد تا بتواند به مراتب تقوا و قرب الهی دست پیدا کند.

وی در دیدار با خانواده شهدا گفت: خانواده‎های شهدا باید به سبب رشادت فرزندانشان سرخود را در جامعه بالا بگیرند و به آنان افتخار کنند زیرا مجاهدان از مقدسات و اراضی عراق در برابر جریان تروریستی داعش دفاع کردند.

حضرت آیت الله نجفی تاکید کرد که شهدا خون خود را برای دفاع از ملت عراق دادند تا این کشور همیشه در برابر دشمنان آزاد و قوی باشد./994/ب901/ف

ارسال نظرات