۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۵۱۸۹۴
معاون حزب دموکراسی اقلیم کردستان عراق:

ایران توانایی حل اختلافات میان اربیل و بغداد را دارد

معاون دبیرکل حزب دموکراسی اقلیم کردستان عراق بیان داشت: ایران باتوجه به روابط خوب خود با حکومت مرکزی و اقلیم می‎تواند مشکلات موجود میان اربیل و بغداد را حل و فصل کند.
ماجد شنکالی معاون دبیرکل حزب دموکراسی اقلیم کردستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ماجد شنکالی معاون دبیرکل حزب دموکراسی اقلیم کردستان در گفت‎وگو با خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش فعالی در میانجی‎گری میان اربیل و بغداد برای حل مشکلات موجود دارد و می‎تواند روابط دو حکومت را قوی و به نقطه مطلوب برساند.

وی افزود: مشکلات موجود میان اربیل و حکومت مرکزی نتیجه انباشته شدن اختلافات در طول سال‎های گذشته است بنابراین باوجود رفت و آمد‎ و دیدارهای دو جانبه میان دو حکومت نیازمند یک میانجی‎گری بین المللی هستیم.

معاون دبیرکل حزب دموکراسی اقلیم کردستان تصریح کرد: ایران روابط قوی و بسیاری با حکومت مرکزی دارد و همچنین از روابط خوبی با اربیل و احزاب آن برخوردار است.

گفتنی است که نچیروان بارزانی که با استعفای مسعود بارزانی از پست ریاست اقلیم کردستان به مرد شماره یک اقلیم کردستان عراق تبدیل شده است، در رأس هیئتی بلندپایه به تهران سفر کرده و با مسؤولان اجرایی و امنیتی ایران به گفت‎وگو پرداخته است./994/ب903/ف

ارسال نظرات