۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۵۱۷۳۰
روزنامه ترکیه‌ای:

ایران در منطقه با آرمان‌های سیاسی قدرت‌های غربی مقابله کرده است

روزنامه نزدیک به جناح دولت ترکیه ضمن تاکید بر مقابله ایران با زیاده‌خواهی‌های قدرت‌های غربی در منطقه نوشت: ترکیه یکی از با تجربه‌ترین کشورها در مبارزه با تروریسم بوده و قادر به دفاع برابر تهدیدهای خارجی است.
ایران ترکیه

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه ترکیه‌ای «دیلی صباح» نزدیک به دولت این کشور در تحلیلی پیرامون وقایع اخیر در منطقه نوشت: آمریکا بعد از مغلوب شدن از سوی ایران، اینک به دشمن ترکیه مبدل شده است.

 این روزنامه در بخش‌هایی از این تحلیل نوشته است: نبرد داخلی سوریه بیانگر توازن قوای کنونی منطقه در عرصه بین‌المللی است. در حالی‌که قدرت‌های غربی پیش بینی کرده بودند سقوط حکومت ایران منجر به سقوط حزب بعث سوریه خواهد شد ، اما ایران با مهارت خود علیه آرمان‌های سیاسی قدرت‌های غربی در منطقه حضور یافته است.

دیلی صباح آورده است: درحالی که به نظر آمریکا در رهبری متحدان خود در بحران سوریه مردد عمل نمود، ایران در نقطه مقابل در یکی از بحرانی‌ترین مقاطع، روسیه را به میدان دعوت کرد و در‌حالی که آمریکا سرگرم انتخابات ریاست جمهوری‌اش بود، روسیه کنترل منطقه بین دریای مدیترانه و دریاچه «هزار» را به‌دست گرفت و از لحاظ تعادل قوا، پس از دوره اتحاد جماهیر شوروی و گلاسنوست، این کشور مقابل آمریکا برتری مجدد خود را به دست آورد.

این روزنامه در خاتمه با بیان این‌که داعش دست پرورده دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بوده، ضمن پاره‌ای انتقادها از حضور ایران در سوریه و حمله شدید به «حزب اتحاد دموکراتیک»  (PYD)  و تروریستی نامیدن آن، آمریکا را متهم به همکاری با  این حزب نموده و نوشت: پیروزی ترکیه بر داعش در عملیات «سپر فرات» کمتر در رسانه‌ها پوشش داده شد. این درحالی بود که رسانه‌های غربی شایعاتی را درباره حمایت ترکیه از داعش منتشر کرده بودند.

 همانطور که هر کشوری به طور طبیعی امنیت خود را اولویت بندی می‌کند، ترکیه نیز با هر سازمان تروریستی که تهدیدی برای امنیت و منافع ملی آن باشد، خواهد جنگید. در حالی که ترکیه یکی از با تجربه‌ترین کشورها در مبارزه با امور تروریستی است، در عین حال قادر به دفاع از خود برابر تهدیدهای خارجی است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات