۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۵۵۱۶۹۲
حکیم:

عراق آماده همکاری در زمینه‎های مختلف با کشورهای منطقه است

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار با معاون اول پارلمان بحرین خاطرنشان کرد که عراق آماده همکاری در زمینه‎های مختلف با کشورهای منطقه است.
سید عمار حکیم، رییس ائتلاف ملی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار باعبدالله العرادی معاون اول پارلمان بحرین و هیأت همراهش بر ضرورت افزایش و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وی افزود: عراق در دوران کنونی از گذشته قوی‎تر شده است و آماده همکاری در زمینه‎های مختلف با کشورهای گوناگون را دارد و می‎تواند به محلی برای گفت‎وگوهای و دیدارهای مختلف در جهت مصالح منطقه باشد.

معاون اول پارلمان بحرین نیز در این دیدار پیروزی‎های اخیر ملت عراق بر جریان تروریستی داعش را تبریک گفت و بیان داشت که قدرت و حفظ وحدت اراضی عراق موجب افزایش قدرت مردم منطقه می‎شود.

مسؤولان به تاریخ مقرر شده انتخابات آینده پارلمان پایبند باشند

حجت الاسلام سید عمار حکیم همچنین در دیدار با سلیم الجبوری رییس پارلمان عراق خواستار احترام و پایبندی به قانون اساسی شد و اظهار داشت: مسؤولان باید به تاریخ تعیین شده برای برگزاری انتخابات پایبند باشند.

وی ادامه داد: مسؤولان حکومت باید مشکلات و سختی‎های بازگشت آوارگان به مناطق خودشان را کاهش دهند.

عشائر از قدرت‎های ثلاثه عراق است

رییس ائتلاف ملی در دیدار با جمعی رؤسای عشائر استان دیوانیه بیان داشت: عشائر یکی از ارکان ثلاثه عراق است که از عوامل پیروزی این کشور در عرصه‎های مختلف نظیر سیاسی، نظامی و اجتماعی است.

وی اضافه کرد: عشائر در انقلاب دهه 20، مبارزه با حکومت دیکتاتوری، تروریسم و پاسخ مثبت به فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی و همکاری با دستگاه‎های امنیتی نظیر ارتش و بسیج مردمی مشارکت فعال داشتند.

حجت الاسلام حکیم تصریح کرد: ملت عراق پس از شکست جریان تروریستی داعش، دستیابی به پیروزی‎های گسترده در عرصه نظامی و سیاسی، غلبه بر اختلافات طائفه‎ای و حفظ وحدت ملی مورد احترام جهانیان واقع شده است.

وی تاکید کرد که ما اطمینان داریم که ملت عراق با وجود مشکلات بسیار می‎توانند در زمینه‎های مختلف نظیر بازسازی این کشور با حفظ وحدت و اراده قوی که دارند، پیروز شوند./۹۹۴/ب۹۰۱/ف

ارسال نظرات