۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۴۹۱۵۴
آیت الله علوی گرگانی تأکید کرد؛

لزوم ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر حفظ و ترویج آثار دفاع مقدس در جامعه، گفت: وظیفه ما این است که آثار و دستاوردهای رزمندگان و هشت سال دفاع مقدس را حفظ کنیم.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در دیدار با اعضای بنیاد حفظ و نشر آثار ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، بر ضرورت گردآوری، حفظ و ترویج رشادت‌های رزمندگان اسلام در جامعه تأکید کرد و گفت: مردم را از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان و شهیدان آگاه و این موضوع را در جامعه ترویج کنید که شهیدان دارای مقام والایی در درگاه الهی هستند و باید از این خون‌هایی که پای درخت انقلاب ریخته شده حفظ و صیانت شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی بیان کرد: انسان‌ها در طول حیات خویش وظایفی را بر عهده دارند که باید به آنها عمل کنند؛ برخی افراد به بهترین وجه به وظایف خود را عمل کرده‌اند و نمره عالی در خدمت به جامعه گرفتند، این افراد کسانی هستند که زندگی خویش را در راه خدا وقف کرده‌اند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی در اهمیت جهاد و شهادت گفت: بالاتر از هر کار خیری،  نیکی دیگری است که شهید شدن در راه خداوند است.

وی با بیان اینکه که امتحان الهی در مراحل گوناگون از جمله جان و مال انجام می شود، گفت: سخت‌تربن امتحان الهی در مرحله جان است؛ بنابراین شهدا که جان خود را راه خدا فدا کردند به بهترین وجه به  انجام وظیفه کرده و در گاه الهی روی سفید هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به آیه‌ای از قرآن، بر پیروی مردم از صادقین تأکید کرد و گفت: صادقین در مرحله اول ائمه اطهار (ع) و در مرحله بعد بزرگان دین مانند رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید هستند و شما نیز باید از رهنمودهای بزرگان دین پیروی کنید.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ابراز کرد: راه شهدا تقوا و پاکیزگی بود و آنها در راه خدا قدم برداشتند، شهدا اعمال، رفتار و کردار صادقانه داشته‌اند، از این رو بر ما لازم است از آنها پیروی کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) هر سخنی را بیان می‌کنند، از سوی خداوند به آنها وحی و الهام شده است و همانند مردم عادی نیستند که از روی افکار و انگیزه‌های شخصی خویش سخنانی را بیان کنند.

وی با اینکه افتخار ما این است که رزمندگان اسلام به خاطر اطاعت از رهبری و پیروی از ولایت فقیه به جنگ رفته‌اند، گفت: تمام شهدا در وصیت‌نامه‌های خویش این مطالب را آورده‌اند که به خاطر اطاعت فرمان خدا و پیامبر و پیروی از رهبری انقلاب پای به میدان جنگ گذاشته‌ایم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اهمیت حفظ و ترویج آثار دفاع مقدس در جامعه، بیان کرد :شهیدان به وظیفه خود عمل کرده‌اند و اکنون وظیفه ما این است که آثار و دستاوردهای رزمندگان و هشت سال دفاع مقدس را حفظ کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بر ضرورت پیروی از سبک زندگی شهدا تأکید و بیان کرد: شهیدان در وصیت نامه‌های خویش چنین آورده‌اند که انتظار ما از مردم این است که  از خدا و پیامبر و رهبری پیروی کنند./۹۹۸/پ۲۰۲/ق

 

 

ارسال نظرات