۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۵۴۸۹۲۷
آیت الله نجفی:

سالانه هزاران طلبه برای تحصیل به نجف سفر می‎کنند

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف بیان داشت: وجود بارگاه مطهر امام علی (ع) سبب جذب هزاران طلبه در سال از کشورهای مختلف شده است.
آیت الله بشیر نجفی

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از مسؤولان و مردم از استان‎های مختلف عراق و برخی از کشورهای اسلامی و عربی با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار و گفت‎وگو کردند.

حضرت آیت الله نجفی در این دیدار بر ضرورت رعایت نظم و قانون تاکید کرد و بیان داشت: باید با اخلاق نیکو با مردم به ویژه آن کسانی که به شهر نجف سفر می‎کنند، رفتار کرد.

وی با بیان اینکه بزرگ‎ترین مرکز آموزش علوم دینی در جهان در شهر نجف قرار دارد، افزود: نجف، هر ساله به برکت بارگاه مطهر امیرالمومنین علی (ع) میزبان هزاران طلبه از کشورهای مختلف است.

وی با اشاره به اهمیت محاسبه نفس بیان داشت: محاسبه نفس عامل جلوگیری از افتادن در خطا و گناه، تقرب الهی و بازگشت به راه هدایت است.

آیت الله نجفی گفت: حضور در جوار حرم اهل بیت (ع) و تشرف به زیارت بارگاه های مطهر و مقدس آنان باید با تعهد به ترک گناه و تحقق رضایت الهی همراه باشد تا این زیارت‎ها مورد قبول خداوند متعال قرار گیرد و سبب تحول نفسانی شود.

وی خاطرنشان کرد: امت عربی اسلامی به صفات نیکو بسیاری نظیر شجاعت و کرامت متصف هستند که اسلام نیز بر این گونه صفات تاکید بسیاری دارد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: حمایت از فقرا، مستضعفان، ایتام و فراهم کردن زندگی کریمانه موجب حفظ آنان از ذلت فقر می‎شود و چنین اعمالی در نزد خداوند سبحان و اهل بیت (ع) بسیار بزرگ است.

وی تاکید کرد که امت اسلامی و عربی باید به این اعمال خیر که به مصالح جامعه است و منجر به حفظ آن می‎شود، بپردازند./994/ب902/ف

ارسال نظرات