۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۵۴۸۷۲۲
نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

تنها ابزار رسیدن به تقوا عبادت و بندگی خداوند است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: انسان تنها از مسیر عبادت خالصانه خداوند متعال می‌تواند به تقوای حقیقی دست پیدا کند از این رو، انسان در تمام عبادت‌ها نظیر نماز و روزه و حج و رسیدگی به محرومان می‌تواند با بصیرت و معرفت به تقوا برسد.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره‌ رسانه‌ای ابوذر و سالروز گرامیداشت شهادت شهید غلامرضا رهبر که در سالن اجتماعات قائم شهرداری منطقه دو قزوین برگزار شد، با اشاره به ویژگی متقین گفت: متقین از جمله انسان‌هایی هستند که دارای بالاترین درجات انسانیت و تقوا بوده و درصدد تحقق ارزش‌های اسلامی و انسانی در جامعه دینی هستند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه تقوا افزود: تقوا در انسان موجب بازداشتن او از هوا و هوس شده و او را اهل درستی و صداقت خواهد کرد، انسان‌های متقی در زندگی خود با رعایت تقوای الهی همواره اهل صداقت و راستی بوده و صحیح عمل می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین در ادامه با اشاره به ویژگی‌های‌ بارز متقین اظهار کرد: متقین انسان‌هایی هستند که اهل رحمت و عطوفت و کرامت بوده و روح بندگی در آنها موج می‌زند آنان با صداقت و یکرنگی همواره بندگان خوب خداوند متعال را به سوی تقوا دعوت کرده و مددرسان آنها هستند.

وی در ادامه راه رسیدن به تقوا را اطاعت و بندگی خداوند متعال دانست و ابراز کرد: انسان تنها از مسیر عبادت خالصانه خداوند متعال می‌تواند به تقوای حقیقی دست پیدا کند از این رو، انسان در تمام عبادت‌ها نظیر نماز و روزه و حج و رسیدگی به محرومان می‌تواند با بصیرت و معرفت به تقوا دست یابد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه انسان‌های بی‌تقوا بسیار کوچک و حقیر هستند تصریح کرد: افراد بی‌تقوا با عدم رعایت اصول ارزشی و اخلاقی شخصیت خود را تا میزان زیادی پایین آورده و خود را خوار و حقیر می‌کنند این‌گونه افراد با عملکرد نادرست همواره درصدد گمراه کردن مردم هستند.

وی در پایان گفت: امروز شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی با حیله و فریبکاری قصد دارند تقوا را از انسان‌ها گرفته و آنها را بی‌تقوا و بی‌هویت پرورش دهند در این میان انسان هوشیار کسی است که فریب نیرنگ‌های دروغین را نخورد و ارزش‌های اسلامی خود را به متاعی ناچیز نفروشد./۸۷۳/پ203/ب1

ارسال نظرات