۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۵۴۶۴۴۲
مدیر کتابخانه آستان کریمه اهل‌بیت:

پژوهشگران جوان ایده‌های نوینی را در حهان اسلام مطرح کنند

حجت‌الاسلام محمدی کرمانشاهی خواستار تولید و طرح نظریه های نوین پژوهشگران جوان در جهان اسلام شد.
حجت الاسلام اسماعیل محمدی کرمانشاهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام اسماعیل محمدی کرمانشاهی، مدیر کتابخانه و موزه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) عصر دیروز در مراسم رونمایی از کتاب «المبدئ» که در سالن حضرت خدیجه(س) کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، گفت: این  کتابخانه دومین کتابخانه استان قم و یکی از 10 کتابخانه برتر کشور است که ظرفیت‌های  مناسبی برای دانش‌پژوهشان و طلاب فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه شخصیت‌های برجسته دانشگاهی و بزرگان دینی کتاب‌های زیادی به کتابخانه حرم حضرت معصومه (ع)اهدا کرده اند، گفت: این کتابخانه 6 تالار قفسه‌باز دارد و کتاب‌های گران‌قیمت و نایاب نیز در گنیجنه‌های مختلف نگهداری می‌شود و افراد علاقه‌مند در صورت نیاز می‌توانند برای استفاده از این کتاب‌ها به گنجینه‌ها مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه کتاب‌های ارزشمندی در کتابخانه وجود دارد، گفت: مؤلفان ایرانی و غیرایرانی کتاب‌های بسیاری و چندین کتابخانه شخصی به کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) اهدا کرده اند.  

مدیر کتابخانه و موزه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) بیان کرد: کتاب در کشور ایران با شمارگان  محدود چاپ می‌شود به همین علت همه کتابخانه‌ها نمی‌توانند همه کتاب‌ها را داشته باشند، اما برخی از کتابخانه‌ها سهمیه ویژه دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی کرمانشاهی از تصویربرداری کتاب‌های نفیس کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خبر داد و گفت:  در صورت نیاز این تصاویر را در اختیار پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار می دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هر اثری که نگارش می‌شود مناسب  مطالعه برای مردم نخواهد بود، عنوان کرد: در کتابخانه آستان مقدس برخی از کتابخانه‌های ممنوعه نگهداری می‌شود، اما آثار ارزشمندی نیز وجود دارد که باید به صورت ویژه معرفی و ترویج شود.

حجت‌الاسلام محمدی کرمانشاهی با بیان اینکه خواندن کتاب به رشد جایگاه علمی  و شکل گیری شخصیت افراد کمک مناسبی می‌کند، گفت: کتاب المبدئ  اثر نویسنده جوان و خوش‌فکری است که وی در آن نظریات نوینی را مطرح کرده است.

وی رشد جامعه را در گرو طرح دیدگاه‌های‌ جدید دانست و ابراز کرد: باید تلاش کنیم در آثار خویش  بیشترین بهره را از آیات قرآن کریم و روایات معصومان ببریم و با بهره‌گیری مفاهیم قرانی و روایی در رشد علمی  خودمان و جامعه مؤثر واقع شویم.

 حجت‌الاسلام محمدی کرمانشاهی در پایان سخنانش بیان کرد: هرچند اکنون فرهنگ انقلاب اسلامی در  دنیا گسترش پیدا کرده است؛ اما همچنان سلطه‌گران غربی به دنبال جلوگیری از انتشار آموزه‌های حقیقی و درست فرهنگ اسلامی هستند؛ از این رو باید پژوهشگران جوان به دنبال تولید و طرح ایده‌های نوینی در جهان اسلام باشند.

 ضمنا در پایان این مراسم از جلد اول کتاب «المبدئ» اثر محمد جعفری رونمایی شد./۹۹۸/پ ۲۰۲/ش

ارسال نظرات