۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۵۴۶۲۷۷

آیت الله نجفی خواستار ورود طلاب برای حل مشکلات جامعه شد

یکی از مراجع تقلید نجف خواستار ورود طلاب حوزه‎های علمیه برای حل مشکلات جامعه شد و بیان داشت که طلاب باید اختلافات میان عشائر را حل و فصل کنند.
آیت الله بشیر نجفی حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از روحانیان و طلاب حوزه‎های علمیه استان بصره عراق با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار و گفت‎وگو کردند.

حضرت آیت الله نجفی در این دیدار گفت: هدایت جامعه با عمل و رفتارهای روزانه انسان محقق می‎شود و نه با شعار و حرف زدن به تنهایی.

وی افزود: مومنان باید به مبادی و اصول اصلاح اجتماعی برگرفته از سیره نبی اکرم (ص) و اهل بیت (ع) تمسک جویند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: علما و شخصیت‎های دینی باید نقش تاثیرگذاری در حل اختلافات میان عشایر و توقف ریختن خون انسان‎های بی‎گناه ایفا کنند.

وی تاکید کرد که عشایر باید به قوانین کشور احترام بگذارند و در مسیر قانون و شرع قدم بردارند تا مصالح و منافع خصوصی و عمومی جامعه حفظ شود.

مجاهدان بسیج مردمی از رسول اکرم (ص) و شریعت اسلامی دفاع کردند

حضرت آیت الله بشیر نجفی همچنین در دیدار با جمعی از مجاهدان عضو در بسیج مردمی عراق گفت: رزمندگان کار بسیار بزرگی برای دین و وطن انجام دادند زیرا نابودی تروریسم به معنی نابودی یک جمعیت گمراه و گمراه کننده‎ای است که درپی مخدوش کردن شریعت سید المرسلین حضرت محمد (ص) بودند.

وی ادامه داد: جهاد شما مجاهدان به معنی یاری رسانی به رسول اکرم (ص)، شرع مقدس، حفظ وطن، آبرو و مقدسات بود.

اعضای بسیج مردمی عراق نیز در این دیدار ضمن گزارشی از آخرین تحولات امنیتی بار دیگر بر عهد و پیمان خود در حمایت و تبعیت از مراجع نجف و حفاظت از عراق، مقدسات و مردمان آن تاکید کردند.

تمسک به سیره اهل بیت(ع) تنها راه سعادت دنیا و آخرت است

حضرت آیت الله نجفی در دیدار با جمعی از اعضای موسسه تربیتی امل در لبنان اظهار داشت: مومنان باید به مبانی اصیل اسلامی و برگرفته از سیره اهل بیت (ع) در زمینه‎های مختلف نظیر عبادی و اخلاقی تمسک جویند.

وی اضافه کرد که پیروی از سیره ائمه معصومین (ع) رمز سعادت انسان در دو جهان یعنی دنیا و آخرت است.

این مرجع تقلید یکی از علامت‎های قبول زیارت انسان مومن در هنگام تشرف به عتبات مقدس را تغییر مثبت در رفتار فردی دانست و تصریح کرد که اگر انسانی پس از زیارت عتبات مقدس در رفتار شخصی خود نشانه‎های از تغییر مشاهده کرد و به سمت بهتر و صالح‎تر شدن پیش رفت، بداند که زیارتش مورد قبول درگاه الهی واقع شده است.

وی در پایان این دیدار بخشی از زندگانی حضرت زهرا (س) را به عنوان الگوی برای همگان اعم از زن و مرد بیان و بر ضرورت معرفی و نشر اسلام حقیقی و محمدی اصیل تاکید کرد./994/ب901/ف

ارسال نظرات