۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۵۴۶۱۷۳
روحانی لبنانی:

برخی نظام‌های عربی در فتنه علیه ایران مشارکت دارند

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت: برخی نظام های عربی با آمریکا در سوق دادن دشمنی به سوی ایران مشارکت دارند.
حجت الاسلام علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی الخطیب معاون رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه منطقه لبایا در بقاع غربی از آمریکا به عنوان دشمن اول جهان عرب و اسلام یاد کرد و اظهار داشت که رژیم صهیونیستی نیز ابرازی برای سرسپردگی منطقه عربی و اسلامی به شمار می آید.

وی افزود: برخی نظام های عربی با آمریکا در فتنه و تخریب کشورهای عربی و سوق دادن دشمنی به سوی ایران به جای دشمن صهیونیستی مشارکت دارند. این نظام ها به شدت تلاش می کنند تا اعراب و مسلمانان را از مساله اصلی یعنی ملت مظلوم فلسطین و قدس دور سازند.

این روحانی لبنانی با اشاره به اغتشاشات صورت گرفته در ایران تصریح کرد: آمریکا به صورت علنی علیه جمهوری اسلامی ایران وارد عمل شده و مزدوران خود را برای ضربه زدن به ثبات داخلی این کشور تحریک کرده است. 

وی از تشابه این اغتشاشات با اغتشاشات پس از پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: آمریکا از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون گاهی با دخالت مستقیم درصدد کودتا بود، گاهی فتنه داخلی را راه اندازی کرد، گاهی نیز نظام های مزدور و فاسد را علیه ایران تحریک کرده که 8 سال جنگ از این نمونه هاست و گاهی نیز با تحریم درصدد ضربه زدن به این کشور بوده است.

حجت الاسلام خطیب همه این دشمنی ها را بهای سیاست ایران در ایستادگی در برابر سلطه طلبی ها و یاری ملت های مظلوم به ویژه فلسطین عنوان کرد.

وی ادامه داد: همه این توطئه ها با شکست مواجه شده و دشمنان با وجود ارسال ارتش وحشی تروریستی داعش به سوریه و عراق نتوانست به اهداف خود دست یابد و نقش ایران در این پیروزی نمایان بوده و شهید تقدیم کرده است.

معاون رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران بسیار قوی‌تر شده و دستاوردهای بزرگی در زمینه علمی و نظامی بدست آورده است و ما اطمینان کامل داریم که می تواند به فضل الهی از مشکلات اقتصادی عبور کند.

وی از ادامه انتفاضه ملت فلسطین علیه صهیونیست ها و دفاع از قدس تقدیر کرد و گفت: وحدت فلسطینیان و اعتماد به شیوه های مختلف مقاومت و تحکیم انتفاضه در برابر دشمن ستودنی است و از ملت های آزاده به ویژه عربی و اسلامی می خواهیم وظیفه خود در قبال حمایت از این ملت مظلوم را به خوبی انجام دهند./980/ب901/د

ارسال نظرات