۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۵۴۶۱۶۲
امام جمعه نجف:

مردم ایران رژیم صهیونیستی را شکست دادند

امام جمعه نجف خاطرنشان کرد که حضور گسترده مردم ایران در حمایت از حکومت به معنی پایان فتنه و شکست رژیم صهیونیستی است.
حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، پیروزی‎های اخیر ارتش عراق بر جریان تروریستی داعش را تبریک گفت و بیان داشت: مردم عراق این روزها با برگزاری جشن از رشادت و جانفشانی نیروهای مسلح و پاکسازی اراضی این کشور از لوث تروریسم تقدیر می‎کنند.

وی با بیان اینکه منابع مالی کافی و سیستم سالمی برای برگزاری انتخابات در تاریخ تعیین شده وجود دارد، افزود: از حیدر العبادی نخست وزیر عراق می‎خواهیم که انتخابات پارلمان آینده عراق را در تاریخ مقررش برگزار کند و سخن و توجیه کسانی که خواهان تاخیر در برگزاری انتخابات هستند، صحیح نیست.

حجت الاسلام قبانچی خواستار بازگشت آوارگان به مناطقشان شد و اظهار داشت: تاکنون بیش از 5 هزار خانواده آواره به منطقه القائم بازگشته‎اند که این مساله نشان دهنده استمرار بازگشت آنان به مناطقشان است.

امام جمعه نجف اشرف افزایش قیمت نفت به هر بشگه 68 دلار را خوب توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: مسؤولان باید وضعیت مالی مردم عراق را در نظر بگیرند و حقوق کارمندان را کاهش ندهند.

مسؤولان عراقی اجازه بازگشت حزب بعث به حکومت را نمی دهند

وی در خواست سازمان ملل برای آزادی مقامات دوران صدام دیکتاتور سابق را محکوم کرد و بیان داشت که مسؤولان عراقی زیر بار این درخواست نمی‎روند زیرا چنین اقدامی به معنی بازگشت حزب بعث به حکومت است.

حجت الاسلام قبانچی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه به حوادث چند روز اخیر ایران اشاره کرد و گفت: فتنه داخلی ایران با حضور گسترده مردم در خیابان و تایید نظام کنونی به پایان رسید و باردیگر آرزوی رژیم صهیونیستی برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران با شکست مواجه شد.

وی اضافه کرد: حضور همیشگی مردم ایران در صحنه، توطئه و نقشه دشمنان را در پشت مرزهای خود نگه می دارد و آتش فتنه را خاموش می کند.

امام جمعه نجف در پایان خواستار مراقبت از جوانان در برابر دسیسه های دشمنان شد و تصریح کرد: این روزها شاهد تلاش برخی برای گمراهی جوانان هستیم بنابراین باید به وظیفه دینی و ملی خود در حمایت از جوانان عمل کنیم./994/

ارسال نظرات