۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۵۴۶۱۵۳

آیت الله مدرسی اغتشاشات ایران را فتنه توصیف کرد

یکی از علمای عراق خاطرنشان کرد که اغتشاشات ایران، فتنه ای بود که برخی آرزوی گسترش آن در کل کشور را داشتند.
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در پیام هفتگی خود آغاز سال جدید میلادی را تبریک گفت و بیان داشت: از خداوند متعال نزول برکاتش بر اهل زمین، خاموشی آتش فتنه و جنگ و حرکت همگانی در مسیر صلح را مسالت می‎کنیم تا به این وسیله بتوانیم به امنیت، پیشرفت و رفاه برسیم.

وی افزود: خودمان و بشریت را به کنار گذشتند از اختلافات و کینه‎های گذشته در جهت مصالح مشترک دعوت می کنیم. همه باید در مسیر حفظ زمین و مقابله با خطر زیست محیطی و افزایش گرمایش زمین که زندگانی انسان‎ها را تهدید می‎کنند، همکاری کنند.

این عالم عراقی حکیمان و مسؤولان را به مبارزه با انواع خشونت و تعصب دعوت کرد و خاطرنشان ساخت: ما امیدواریم که وجدان حکیمان و مسؤولان زمین بیدار شود تا با بصیرت الهی به استقبال زندگی بروند. امیرالمومنین علی (ع) در حدیثی می‎فرماید «فَإِنَّهُمْ صِنْفَانِ إِمَّا أَخٌ لَكَ فِي الدِّينِ وَ إِمَّا نَظِيرٌ لَكَ فِي الْخَلْقِ»(مردم دو دسته هستند، یا برادران دینی و یا در خلقت مانند تو هستند.)

وی اضافه کرد: متاسفانه آمریکا و کسانی که از جنگ‎های صلیبی رنج می‎برند بر آتش جنگ یمن، روغن می‎ریزند که آن را شعله‎ور تر کنند و برای آنان اصلا مهم نیست که چه فاجعه دردناکی در این کشور درحال رخ دادن است.

آیت الله مدرسی در بخش دیگر پیام خود به حوادث چند روز اخیر در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: اغتشاشات اخیر در ایران یک نوع فتنه است که برخی درپی گسترش دادن اغتشاشات و اقدامات تروریستی به کل کشور هستند.

وی باردیگر مردم جهان را به تکمیل تمدن‎ها دعوت کرد و خاطرنشان ساخت: ما باید تمدن بشریت را که برگرفته از رسالت انبیا و پیامبران الهی نظیر حضرت عیسی (ع) و حضرت محمد (ص) تکمیل کنیم./994/ب901/ف

ارسال نظرات