۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۵۴۵۸۲۸

کنفرانس جهانی «یاری قدس» از سوی الازهر برگزار می‌شود

شیخ الازهر از برگزاری کنفرانس جهانی یاری قدس با هدف اتخاذ تدابیر اجرایی لازم برای مقابله با تصمیم رییس جمهور آمریکا خبر داد.
مسجدالاقصی قدس شریف

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد طیب شیخ الازهر مصر در بیانیه‌ای ضرورت بسیج‌کردن تمام امکانات برای برگزاری موفقیت‌آمیز کنفرانس جهانی الازهر با عنوان «یاری قدس» را خواستار شد.

طیب با بیان اهمیت حضور حداکثری علمای دین، سیاست‌مداران، فرهنگیان، شخصیت‌های بین‌المللی و تمام دلسوزان و دغدغه‌مندان مساله فلسطین هدف از این کنفرانس را دستیابی به نتایج و راهکارهای عملی حمایت از مساله قدس برشمرد.

وی با اشاره به حضور بزرگترین گروه نمایندگان فلسطینی در این کنفرانس افزود که آنان متولیان اصلی مساله قدس بوده و توانایی بهتری را برای ترسیم شرایط موجود، تشریح تفاصیل حوادث کنونی در فلسطین و بهترین شیوه حمایت از قدس دارند.

درخواست الازهر برای برگزاری کنفرانس حمایت از فلسطین با همکاری شورای حکمای مسلمان در چهارچوب سلسله تصمیم‌های اتخاذ شده از سوی شیخ الازهر در پاسخ به تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس است.

به گفته مسؤولان برگزاری این کنفرانس، هدف از چنین اقدامی تبیین خطر چالش‌هایی که فلسطین اشغالی و قدس شریف با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و نیز دستیابی به راهکار عملی مناسب در حمایت از آرمان‌های فلسطین است.

تاکید بر حقوق ملت فلسطین در ایجاد دولت مستقل به پایتختی قدس شریف، محافظت از مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس، تهیه گزارش پژوهشی کامل با هدف آگاهی بخشی نسبت به قدس شریف، تاریخ و مقدسات آن از مهمترین موضوعاتی است که در این کنفرانس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین هیأت کبار علمای الازهر با اعلام حمایت از تصمیم‌های شیخ الازهر پیرامون فلسطین و قدس اشغالی در طی سال‌های گذشته تصریح کردند که با تصویب یا اجرایی شدن یک طرح از سوی آمریکا هیچگاه ماهیت حقیقی فلسطین به دست فراموشی سپرده نخواهد شد./981/ب902/ر

ارسال نظرات