۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۴۵۷۸۷
آيت الله نمازي:

رويارويي جمهوري اسلامي با استكبار جهاني پايان ناپذير است

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: رويارويي و تقابل جمهوري اسلامي با استكبار جهاني پايان پذير نيست و تا آمريكا و استكبار جهاني هستند جهاد و مبارزه هم هست و تصور پايان جنگ بين جبهه حق با جبهه باطل اشتباه است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي پيش از ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاري مراسم دهه مباركه فجر در كاشان، گفت: انقلاب اسلامي ايران با ساير انقلاب هاي دنيا تفاوت ماهوي دارد و قابل مقايسه نيست.

وي زيربناي انقلاب‌هاي دنيا را مادي خواند و افزود: زيربناي انقلاب اسلامي ايران براساس توحيد، ايمان، تعهد، توحيد، آرزوها، ايده ها و خواسته هاي مردم ايران است.

آيت الله نمازي گفت: مظهر تحقق جمهوريت انقلاب اسلامي ايران نيز در اين است كه انقلاب اسلامي ايران تعلق به مردم دارد و مانند ساير انقلاب هاي جهان نيست كه به مردم تحميل شده باشد و چون مردم ايران مسلمان و متدين ايران پيرو اهل بيت(ع) هستند همه آرزوهاي چنين ملتي نيز پياده شدن احكام الهي و دستورات اسلام است و اين خواست همه مردم است.

وي افزود: مسؤولان كميته هاي مراسم برگزاري دهه مباركه فجر انقلاب اسلامي در تبليغات سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران بايد به گونه اي برنامه ريزي كنند كه مشاركت مردم پر رنگ باشد.

نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه با يادآوري جشن هاي دوره ستم شاهي كه محدود به نهادهاي آموزش و پرورش مي شد، تأكيد كرد: جشن هاي سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي بايد مردمي و با مشاركت مردم و مديريت سازمانها و ارگانها و نهادهاي ذيربط برگزار شود.

آيت الله نمازي بر نقش مهم هيئات مذهبي كاشان در برگزاري جشن هاي پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي تأكيد و عنوان كرد: هيئات مذهبي مظهر تعهد ملت ايران هستند و علاقه ملت ايران به اهل بيت(ع) است.

وي همچنين نقش مهم كميته دانش آموزي و دانشجويي ستاد دهه مباركه فجر انقلاب اسلامي ايران را يادآور شدو اضافه كرد: دانش آموزان و دانشجويان، مسؤولان و مديران آينده كشور و نظام هستند و بايد فلسفه وجودي انقلاب اسلامي ايران، هدف ملت ايران از انقلاب اسلامي و تفاوت انقلاب اسلامي ايران با ساير انقلاب ها را براي دانش آموزان تفسير كرد.

نماينده ولي فقيه در كاشان ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران و معناي جمهوريت كه حضور همه مردم در شالكه انقلاب و اسلامي بودن آن است بايد براي دانش آموزان تحليل و تفسير كرد.  

به گفته وي، تفاوت ماهوي انقلاب اسلامي ايران با ساير نظام هاي سياسي بايد در مراسم هاي ملي مانند دهه مباركه فجر براي دانش آموزان بيان شود.

نماينده ولي فقيه در كاشان يكي از شاخص هاي حكومت اسلامي ايران را استقلال و بي نيازي به بيگانه و مليت آن خواند و گفت: اين ويژگي انقلاب اسلامي ايران است كه سبب عصبانيت آمريكا شده، چراکه آمريكا سلطه طلب به دنبال سلطه بر ملتها و كشورهاي جهان است تا ثروت و سرمايه هاي ديگران را چپاول كنند.

به گفته وي، علت پشتيباني آمريكا از اسرائيل نيز تسلط بر كشورهاي مجاور اسرائيل و منطقه است و اين رويارويي و تقابل جمهوري اسلامي با استكبار جهاني پايان پذير نيست و تا آمريكا و استكبار جهاني هستند جهاد و مبارزه هم هست و تصور پايان جنگ بين جبهه حق با جبهه باطل تصور اشتباهي است.

آيت الله نمازي گفت: جنگ ما با آمريكا و استكبار ادامه دار است چراکه خوي استكبار تكاثر و سلطه طلبي است، اما تفكر نظام هاي توحيدي استقلال و آزادي است و اقتدار و عزت اسلام در مبارزه با ظلم است و هيچگاه زير بار ذلت نخواهیم رفت.

وي افزود: هدف از برگزاري جشن هاي 22 بهمن تنها يك كار تبليغاتی زودگذر و يك مانور تبليغي نيست، بلكه بايد درشعاع و بركت اين ايام، اهداف و تفكر انقلاب و سياست‌هاي انقلاب بيان شود./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات