۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۵۴۵۳۴۷
امام جمعه نجف:

آل‎سعود نمی‎تواند به وحدت ملی عراق آسیب بزند

امام جمعه نجف با انتقاد از سیاست‎‎های مداخله جویانه عربستان در عراق بیان داشت: آل‎سعود نمی‎تواند به وحدت ملی عراق آسیب بزند.
حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، به انتقاد از سیاست‎های مداخله جویانه عربستان در مسائل داخلی عراق پرداخت و گفت: همکاری دو حکومت عربستان و عراق در سایه دخالت‎های این کشور در سیاست داخلی عراق سازگار نیست.

وی افزود: عربستان کوچک‎تر از آن است که بتواند وحدت ملی عراق را متزلزل کند.

امام جمعه نجف خواستار هوشیاری در برابر دسیسه‎های آل‎سعود شد و خاطرنشان کرد: عربستان با حمایت از داعش، جریان‎های تروریستی و طرح استقلال اقلیم کردستان درپی ضربه زدن به عراق بود که همه نقشه‎هایش با شکست مواجه شد و اکنون به شیوه جدیدی درپی ضربه زدن به مردم این کشور است.

وی به انتخابات آینده پارلمان عراق اشاره کرد و بیان داشت: همان گونه که ملت عراق در صحنه نظامی به پیروزی رسیدند اکنون نیز با حضور پرشور در انتخابات می‎توانند در عرصه سیاسی یک پیروزی دیگری را برای این کشور به ارمغان بیاورند.

حجت الاسلام قبانچی اضافه کرد: دشمنان عراق به شیوه‎های مختلف درپی تشویق مردم برای عدم مشارکت در انتخابات هستند. اگر با قصد پیروزی میهن خود به پای صندوق انتخابات برویم یک نوع عبادت محسوب می‎شود و دارای اجر و ثواب اخروی است.

وی با اشاره به درخواست شهروندان اقلیم کردستان برای تغییر مسؤولان سیاسی خود، گفت: حقوق شهروندان اقلیم کرد در سایه قانون و حکومت ملی حفظ می‎شود و نه در سایه تجزیه و جدایی از عراق.

امام جمعه نجف میلاد حضرت مسیح را تبریک گفت و خواستار بازگشت مسیحیان مهاجر به عراق شد.

وی تاکید کرد که اگر مسیحیانی که به کشورهای مختلف مهاجرت کرده‎اند به کشور خود بازگردند، همان گونه که از خود دفاع می‎کنیم از آنان نیز دفاع خواهیم کرد./994/ب901/ف

ارسال نظرات