۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۴۴۲۷۳

آیت الله نجفی خواستار مبارزه با افراط گرایی شد

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف بیان داشت که مردم و مسؤولان باید با افراط گرایی به مبارزه برخیزند.
آیت الله بشیر نجفی

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از علمای اهل تسنن عراق با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار و گفت‎وگو کردند.

حضرت آیت الله نجفی در این دیدار بر ضروت پاکسازی عراق از هر نوع افراط گرایی و تروریسم تاکید کرد و بیان داشت: مردم عراق باید با همکاری نیروهای امنیتی عمل را بر سخن مقدم دارند و با افراط گرایی و تروریسم مبارزه کنند.

وی خواستار گسترش روح محبت و گذشت در عراق شد و افزود: مردم باید وحدت خود را حفظ و از هر گونه تفرقه و نفاق دوری کنند.

این مرجع تقلید وظایف علما و شخصیت‎های دینی در قبال مردم را سنگین توصیف کرد و بیان داشت: علما و شخصیت‎های دینی باید با محبت و بردباری بسیار آتش مشکلاتی که دشمنان در عراق کاشته‎اند را خاموش کنند.

وی وضعیت امت اسلامی را اسفبار خواند و اظهار داشت: امیدواریم که خداوند متعال عزت و کرامت امت اسلامی را افزایش دهد.

حجت الاسلام شیخ علی نجفی فرزند و مدیر حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی نیز در دیدار با جمعی از علمای اهل تسنن گفت: مراجع تقلید نجف خواهان زندگی مسالمت آمیز همه اقشار و طوائف در کنار یکدیگر هستند زیرا آسیب دیدن یک طائفه به معنی آسیب دیدن همه است بنابراین باید با قدرت در برابر هر گونه افراط گرایی ایستاد.

وی خواستار حفظ وحدت و حق حاکمیت عراق شد و اضافه کرد: باوجود اختلافات بسیار در میان اقشار و طوائف مختلف باید وحدت خود را حفظ کنیم و روحیه و فرهنگ احترام به افکار و عقائد دیگران را در این کشور گسترش دهیم.

فرزند حضرت آیت الله نجفی تاکید کرد که انتخابات پارلمان آینده عراق باید در تاریخ مقررش برگزار شود و مراجع تقلید نجف هر حرکتی بر خلاف قانون این کشور را به شدت محکوم می‎کنند./994/ب902/ف

ارسال نظرات