۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۵۴۴۲۲۰
امام جمعه بجنورد:

علما و روحانیان مصادیق برکت‌ساز و برکت‌سوز زندگی را برای مردم تبیین کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: علما و روحانیان مصادیق اعمال برکت ساز و برکت سوز را برای مردم تبیین کنند تا از گمراه شدن انسان‌ها به سمت تاریکی‌ها و عدم عاقبت‌به‌خیری کاسته شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، صبح امروز در دیدار با روحانیان مستقر و طرح هجرت، اظهار داشت: برخی از اعمال برای انسان برکت ساز و برخی دیگر نیز برکت سوز هستند؛ ازاین‌رو باید همواره در تلاش باشیم تا اعمالی که مایه برکت در زندگی می‌شود را سرلوحه اعمال قرار دهیم.

وی اضافه کرد: طبق آیات و روایات، شرک، زنا و سرقت از مصادیق اعمال برکت سوز هستند و هر کس این‌گونه اعمال را انجام دهد، خداوند خیروبرکت را از زندگی او برمی‌دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: صلوات بر محمد و آل محمد و دعا و تضرع به درگاه خداوند متعال از مصادیق اعمال برکت ساز هستند و همواره در طول تاریخ دیده شده است که انسان‌های درست‌کار، هرچند درآمد چندانی نداشته‌اند؛ اما خیروبرکت در زندگی آن‌ها موج می‌زند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: روحانیان و علما، مصادیق اعمال برکت ساز و برکت سوز را برای مردم تبیین کنند تا از گمراه شدن انسان‌ها به سمت تاریکی‌ها و عدم عاقبت‌به‌خیری کاسته شود.

وی با بیان اینکه مردم ما در کسب روز حلال همواره همت دارند، افزود: به حمدالله مردم ما درزمینهٔ کسب روزی حلال همیشه همت دارند اما سابقاً جامعه به لقمه‌های حلال و حرام اهمیت بیشتری می‌دادند، بیشتر رعایت می‌کردند و درراه کسب روزی حلال تلاش بیشتری داشتند که امروز یکی از وظایف علما و روحانیان آگاه‌سازی مردم در این زمینه است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد: همه باید بدانند که برکتِ روزی حلال همیشه بیشتر است و باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات