۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۴۳۶۰۴

آیت الله الغریفی خواستار قیام مسلمانان علیه تصمیم آمریکا درباره قدس شد

یکی از علمای عراق در واکنش به تصمیم آمریکا به انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی خواستار قیام مسلمانان علیه تصمیم آمریکا درباره قدس شد.
آیت الله غریفی از علمای بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید عبدالله الغریفی از علمای ارشد شیعه بحرین در جمع نمازگزاران مسجد امام صادق(ع) منطقه قفول با اشاره به آیه 125سوره النحل گفت: این آیه از قرآن کریم حد و مرز گفت‎وگو با دیگران با هر فکر، مذهب و گرایش سیاسی را برای ما معین می‎کند.

وی با اشاره به روایاتی از رسول اکرم (ص) افزود: به مجرد اختلاف در آرا و نظرات نباید ارتباط خود را با دیگران قطع و مهاجرت کرد و این اقدام مورد پسند دین نیست.

این عالم بحرینی مهاجرت را دارای زمان و شرایط خاصی دانست و تصریح کرد: گاهی انسان مجبور است برای مبارزه با فساد، نهی از منکر و تصحیح یک اقدام اشتباه مهاجرت کند که این نوع هجرت پسندیده است.

وی اضافه کرد که قطع ارتباط با دیگران گاهی به علت مصالح شخصی است که این گونه مسائل مورد تایید دین نیست ولی بعضی از مواقع برای مبارزه با انحراف، ظلم و فساد است و راهی جز این مساله وجود ندارد که در این صورت قطع ارتباط اشکالی ندارد.

آیت الله الغریفی خاطرنشان کرد: ما در دوران درگیری‎های میان ادیان، مذاهب، اندیشه‎ها، فرهنگ‎ها و سیاست‎ها زندگی می‎کنیم و علمای ادیان، مذاهب، اندیشمندان، سیاستمداران و اصحاب رسانه مسؤول آن هستند.

وی عنوان کرد: درگیری‎‎ میان ادیان، مذاهب، فرهنگ‎ها، سیاست‎ها و افراط گرایی موجب ریخته شدن خون مسلمانان بی گناه، از بین رفتن اموال آنان و توهین به مقدسات شده است.

این عالم بحرینی تاکید کرد که ما باید به درگیری میان مسلمانان، افراط گرایی، تروریسم، نابودی اموال مسلمانان، دشمنی، کینه، ترس و تاجران جنگ، به مبارزه برخیزیم و محبت و روحیه همزیستی مسالمت آمیز را در ترویج کنیم.

وی خواستار گفت‎وگو سیاسی میان حکومت آل‎خلیفه و معارضان بحرینی شد و گفت: گفت‎وگوها اگر صادقانه و به صورت جدی و با هدفی روشن برگزار شود، می‎تواند مشکلات بحرین را حل و فصل کند.

آیت الله الغریفی افزود: گفت‎وگوهای میان حکومت و معارضان باید به دور از اتهام و با زبان محبت و به همراه بردباری انجام شود تا قلب و عقل‎ها را باز کرده و موجب دست یابی به راه حلی مناسب شود.

وی تاکید کرد که یکی از عوامل شکست در گفت‎وگوهای سیاسی استفاده از زبان غیر منطقی و ناصحیح است به طوری که شکست در هر گفت‎وگویی آسیب‎های بسیاری نه فقط برای یک کشور بلکه برای منطقه درپی دارد.

این عالم بحرینی با بیان اینکه اختلافات سیاسی و دینی باید با گفت‎وگو حل شود، گفت: مسؤولان گفت‎وگو‎های دینی و سیاسی باید دارای اخلاق، اندیشه، فرهنگ، روحیه و سیاست صحیح باشند.

وی به تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و بیان داشت: قدس در معرض تهدیدات و خطرهای بسیاری است. مسجد الاقصی اولین قبله مسلمانان، سومین حرم و محل عروج پیامبر اکرم (ص) است بنابراین مسلمانان نباید در برابر این تصمیم آمریکا که به معنی نادیده گرفتن کرامت عرب‎ها و پیروان دین اسلام است، سکوت کنند.

آیت الله الغریفی ادامه داد: این تصمیم آمریکا بسیار خطرناک است و پیامدهای ناگواری برای منطقه درپی خواهد داشت./994/ب901/ف

ارسال نظرات