۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۴۳۴۵۹
امام جمعه ارومیه:

مسؤولان تریبون ها را در اختیار مخالفان نظام نگذارند

امام جمعه ارومیه با انتقاد از دادن تریبون در روز دانشجو به برخی از مخالفان نظام و اسلام، گفت: به بهانه روز دانشجو برخی با دادن شعار علیه نظام خواستار رفع حصر شدند.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای امام خمینی(ره) با اشاره به سلسله مباحث خانواده گفت: فرد در خانواده باید طوری رفتار کند که سبب رنجش و ناراحتی سایر اعضا نشود، ناراحتی از مشکلات اقتصادی و رخدادهای سیاسی در کشو  نباید در  منزل مطرح شده و سبب ناراحتی شود.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی  تصریح کرد: همه مردم از دعا برای بارش باران و برف غفلت می‌کنند درحالی که در روایات نیز سفارش شده است که در هنگام خشکسالی حتما دست بلند کرده از خداوند طلب بارش برف و باران کنید.
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با توصیه مردم برای طلب باران از خداوند افزود: حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «خدایی که همه چیز در اختیار او است به انسان‌ها گفته است که در هنگام نیاز و مشکلات به او پناه برده و از او درخواست کمک کنند و در این میان خدا خواسته مومن با صدای بلند و آرام را می‌شنود و درهای رحمت خداوند با دعا به سوی مردم باز می‌شود».
امام جمعه ارومیه ادامه داد: برای رفع این خشکسالی مسؤولان در کنار بهره بردن از روش‌های علمی دست به سوی خدا بلند کرده و از او حاجت بخواهند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه حیات دین اسلام با جانفشانی‌ها و تبلیغ علما تداوم یافته است، بیان داشت: برای ادامه این راه لازم است خانواده‌ها فرزندان مستعد خود را به تحصیل علم و معرفت به حوزه‌های علمیه بفرستند. 
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه همه مردم باید دارای بصیرت باشند و اجازه ندهند برخی افراد تاریخ را تحریف کرده و باطل را به جای حق بنشانند، افزود: تحریف دین و احکام آن پیامدهای ناگواری در پی دارد؛ چرا که همین امر سبب کشته شدن نوه پیامبر اسلام(ص) شد و یزید در جایگاه خلافت قرار گرفت.

وی اذعان داشت: در حال حاضر نیز در جمهوری اسلامی ایران برخی به دنبال تحریف تاریخ و فلسفه نام‌گذاری روز دانشجو هستند تا ماهیت ضد استکباری این روز را به حمایت از استکبار تغییر دهند.
وی با انتقاد از دادن تریبون در روز دانشجو به برخی از مخالفان نظام و اسلام تاکید کرد: به بهانه روز دانشجو برخی با دادن شعار علیه نظام خواستار رفع حصر شدند.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر آزادی بیان در ایران وجود نداشت این افراد پس در پشت تریبون چه می‌کردند، عنوان کرد: اروپایی و آمریکایی که این افراد دم از داشتن آزادی بیان در این کشورها می‌زنند آیا کسی در آنجا جرات حرف زدن در مورد هولوکاست را دارد یا در ترکیه که هزاران نفر یک شبه به زندان انداخته شدند کسی توانست مخالفتی بکند. 
وی با توصیه به درخواست‌کنندگان رفع حصر به مطالعه دوباره وقایع فتنه ۸۸ و پس از آن، یادآور شد: در این چند سال اخیر آیا این افراد کلمه‌ای از پشیمانی خود برای توهین به ساحت مقدس امام حسین(ع) در روز عاشورا و رهبر کبیر انقلاب به زبان آورده‌اند.
حجت‌الاسلام والسلمین قریشی با تاکید بر اینکه این افراد نه تنها مخالف نظام بلکه اسلام نیز هستند، بیان داشت: آیا بیان نظر شخصی خود مبنی بر اینکه حجاب در اسلام امری شخصی است براساس آیات و روایات صورت گرفته است یا تنها برای ایجاد تشویش و خدشه در اسلام صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه مسؤولان دانشگاهی باید در دادن تریبون به این افراد در قیامت پاسخگو باشند، تصریح کرد: دادن میدان به مخالفان نظام افزون بر ایجاد فتنه در کشور باعث شادی دشمنان ایران و اسلام می‌شود.
گفتنی است در نماز جمعه این هفته ۱۲ نفر از طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه به لباس روحانیت ملبس شدند. /۹۳۶
/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات