۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۵۴۲۲۹۲
عالم اهل سنت لبنان:

امت اسلامی در مبارزه علیه وهابیت کوتاهی کرده است.

عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت با اشاره به نقش آل‌سعود در فتنه انگیزی میان امت اسلامی تاکید کرد که جهان اسلام در مبارزه با اندیشه وهابیت کوتاهی کرده است.
شیخ صهیب حبلی از روحانیان اهل تسنن لبنان

شیخ صهیب حبلی رییس جمعیت الفت و عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت لبنان در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، با تاکید بر مساله وحدت امت اسلامی در شرایط حساس و بحرانی منطقه به ویژه حوادث اخیر در فلسطین گفت: اگر می‌خواهیم از اسلام یا وحدت اسلامی سخن بگوییم باید بدانیم که وحدت اسلامی بحمد الله حاصل شده است. امروز مشکل جهان اسلام را نباید در میان مسلمانان جستجو کرد. با نظر به چند دستگی میان مسلمانان به این نتیجه می‌رسیم که آنها از اسلام، اخلاق و آموزه‌های دینی بسان دوری مشرق از مغرب دور افتادند. آنان که مدعی اسلام هستند خود مشکل اساسی در برابر پیشرفت امت اسلامی هستند.

شیخ حبلی با بیان جنگ همیشگی حق و باطل افزود: اختلاف و نزاع در حقیقت میان اسلام حقیقی، اصیل و منسوب به محمد(ص) و آل محمد(ع) با اسلام ساختگی وهابیت است که بسیاری از آموزه‌های دینی حتی توسل را حرام می‌شمارد. کسانی که با اندیشه‌های وهابیت آشنایی دارند به خوبی می‌دانند که وهابیت نسبت به اسلام و پیامبر اکرم(ص) کینه و دشمنی دارد شاهد این سخن آن است که آنها آثار اسلامی را به این بهانه که بت پرستی است تخریب کرده اما در مقابل آثار یهودیان در خیبر را همچنان حفظ کرده‌اند و تنها اسرائیلی‌ها از این آثار دیدن می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از رفتارهای آل‌سعود در ایجاد اسلام ساختگی و حمله به مردم مظلوم یمن و حمایت از تروریسم تکفیری خاطر نشان کرد: به صراحت اعلام می‌کنم که اهل سنت، وهابیت را نه در زمره اسلام و نه در زمره مذاهب چهارگانه به حساب می‌آورد بلکه وهابیت یک طرح و اندیشه شاذّ و وهابیان گروهی طغیانگر هستند. ما در مقابله با این اندیشه که از طریق کتاب، ماهواره‌ها، دنیای مجازی، مساجد و ترویج مبانی وهابیت در ایام حج درصدد نابودی بنیان اسلام است کوتاهی کردیم. اندیشه وهابیت بایستی متوقف شده و به پایان برسد و این امر جز از راه تلاش برای تبلیغ اسلام حقیقی و وحدت اسلامی امکان پذیر نیست.

عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت با تاکید بر لزوم بیان اسلام حقیقی و تمایز آن از اسلام ساخته شده به دست وهابیت اظهار داشت: وهابیان و آل‌سعود از اینکه به سنت نبوی عمل می‌کنیم ما را ملامت می‌کنند اما همواره در مسیر التزام به سیره، سنت و اندیشه و تعالیم نبوی ثابت قدم خواهیم ماند. جاهلیت چه در زمان قدیم و چه اکنون باقی است. مساله اختصاص به شیعه یا سنی نیز ندارد. سنی مذهبان سلیم الفکری داریم که از وهابیت برائت جسته و به جنگ اندیشه‌های مخالف با اهل بیت(ع) می‌شتابند و در مقابل برخی منسوبان به تشیّع هستند که ادامه دهنده راه و فکر آمریکا بوده و همواره در امت اسلامی فتنه انگیزی می‌کنند.

شیخ صهیب حبلی در پایان تصریح کرد: مساله اصلی جنگ میان اسلام اصیل و اسلام ساختگی است. شبکه ماهواره‌ای «عرعور» سنی و «یاسر الخبیث» شیعی حتی ممکن است از یک مکان و یا از یک ساختمان اقدام به پخش برنامه‌های خود می‌کنند اما سخنانی کاملا متضاد برای ایجاد فتنه در امت اسلامی بر زبان می‌رانند. هدف مشخص است؛ چند دستگی امت اسلامی. طرح و برنامه کاملا مشخص است؛ فتنه انگیزی، جنگ مذهبی، چند دستگی در امت اسلامی و اختلاف میان مسلمانان. این شبکه‌ها نیز راه اندازی شدند تا به این اهداف که نقطه مقابل اسلام محمدی اصیل است جامه عمل بپوشانند./981/ب914/ر

ارسال نظرات