۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۵۴۲۱۴۹
حکیم:

جهانیان نباید در برابر زیرپا گذاشتن حقوق ملت فلسطین سکوت کنند

رییس ائتلاف ملی عراق در واکنش به تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که جهانیان نباید در برابر زیرپا گذاشتن حقوق ملت فلسطین سکوت کنند.
سید عمار حکیم

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق امروز طی پیامی در واکنش به سخنرانی روز گذشته دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی واکنش نشان داد و بیان داشت: این تصمیم دولت آمریکا یک اقدام تحریک کننده و خطرناک است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها اشغالگری رژیم صهیونیستی را محکوم می‎کنند، افزود: آمریکا با انتقال سفارتخانه خود از تل آویو به قدس امنیت و صلح کشورهای منطقه را با خطر مواجه می‎کند.

رییس ائتلاف ملی عراق خواستار بازنگری در این تصمیم دولت آمریکا شد و تصریح کرد: آمریکا نباید در برابر کشورهای عربی، اسلامی و ملت فلسطین بایستد.

وی ادامه داد: کشورهای حامی فلسطین باید این تصمیم دولت آمریکا را به شدت محکوم و از این کشور اشغال شده و مردم مظلوم آن اعلام حمایت کنند.

فواد معصوم رییس جمهور عراق همچنین با حضور در دفتر حجت الاسلام حکیم تشکیل جریان حکمت ملی را به وی تبریک گفت و اظهارداشت: این جریان از تنوع خوبی برخوردار است و همه اقشار و طوائف مختلف و حتی زنان و جوانان نیز در آن عضو شده‎اند.

وی بیان داشت: گفت‎وگو و احترام به قانون اساسی بهترین راه حل برای خروج کشور از بحران و مشکلات مختلف است.

رییس جمهور عراق از اعلام آمادگی حکومت اقلیم کردستان برای گفت‎وگو و حل اختلافات میان حکومت مرکزی و اقلیم خبر داد.

عمار حکیم نیز در این دیدار خواستار برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر خود و حل مشکلات موجود عراق شد.

گفتنی است که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا شب گذشته طی سخنانی در کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا به صورت رسمی، قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به رسمیت می شناسد و کارهای انتقال سفارت از تل آویو به این شهر بلافاصله شروع خواهد شد.

این اقدام با محکومیت نهاد های بین المللی و همچنین سران منطقه غرب آسیا روبرو شد./994/ب902/ف

ارسال نظرات