۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۵۴۱۸۶۷
از سوی نهضت منهاج القرآن:

کنفرانس ختم نبوت در شهر لاهور پاکستان برگزار شد

کنفرانسی به مناسبت ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) با شرکت علمای شیعه و اهل سنت و نمایندگان ادیان مختلف در شهر لاهور پاکستان برگزار شد.
کنفرانس ختم نبوت در شهر لاهور

به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانس ختم نبوت از سوی نهضت منهاج القرآن در شهر لاهور و در پارک بزرگ علامه اقبال و با شرکت علمای شیعه و اهل سنت و نمایندگان ادیان مختلف مقامات سیاسی و خیل عظیم عاشقان رسول الله(ص) برگزار شد.

ریاست این کنفرانس را رهبر معنوی نهضت منهاج القرآن شیخ الاسلام طاهر القادری به عهده داشت و نماینده تازه مسلمان پارلمان آفریقای جنوبی ماندلا ماندلا Mandla Mandela  نوه رهبر آزادی خواه نلسون ماندلا به عنوان مهمان خصوصی شرکت داشت.

اسماعیل ابوالحسن خطیب، طاهر رفیق نقشبندی ؛حجت الاسلام امین شهیدی، منظور احمد وتو از رهبران حزب مردم، فرید احمد پراچه از جماعت اسلامی ، ولید اقبال نوه علامه اقبال لاهوری و مسؤول حزب تحریک انصاف در شهر لاهور نماینده جمعیت پیروان دین سیک سردار گوپال سنگ چاوله، کشیش منو رمن شاہ، و روحانی هندو سرواہ گوما کرشن لعل از شخصیت های برجسته شرکت کننده در این برنامه بودند.

ماندلا در سخنان خود بیان داشت که اسلام دین صلح است و حضرت محمد(ص) بزرگترین رهبر عالم است. و این از خوشبختی من است که اسلام آورده ام.

شیخ الاسلام قادری با تبریک عید میلاد سید الانبیاء؛ مبارزه با ظالمین و فاسقین و یاری مظلومین  سیرت پاک نبی مکرم اسلام دانستند. وی در ادامه بیان داشت وجود مقدس پیامبر نماد صلح و انسان دوستی است و اخلاق حسنه ایشان در وقایعی مثل فتح مکه بر همگان واضح و آشکار است.

مهمانان و مدعوین دیگر در سخنان خود با تبریک ایام با سعادت میلاد پیامبر اسلام با اشاره به سیره و سنت نبوی تنها راه نجات امت اسلامی را اقتدا و عمل به سنت محمدی دانستند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

ارسال نظرات