۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۴۰۲۰۷
التوحید الاسلامی لبنان:

جبهه واحد اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی تشکیل شود

جنبش التوحید الاسلامی لبنان با محکومیت حمله به نمازگزاران مصری از سوی تروریست‌ها خواستار تشکیل جبهه واحد اسلامی برای مبارزه با تروریسم صهیونیستی شد.
التوحید الاسلامی لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش توحید اسلامی لبنان در پیامی حمله وحشیانه تروریست‌های تکفیری به مسجدی در منطقه عریش واقع در شمال سینای مصر را که به کشته و زخمی شدن صدها تن شد محکوم کرد.

التوحید الاسلامی با توصیف این اقدام به «حمله تروریستی بزدلانه» خاطر نشان کرد: اوج جنایت آن است که مومنان را در مساجد مورد هدف قرار دهند و این عمل با ارزش‌ها و مبانی انسانی، تعالیم شریعت اسلامی و ادیان آسمانی در تنافی است.

این جنبش با تمرکز بر توصیه شیخ منقاره رییس جنبش التوحید الاسلامی برای وحدت امت اسلامی تصریح کرد: با هدف ایجاد استراتژی عربی و اسلامی یکپارچه برای مقابله با خطرها و چالش‌ها بایستی امت اسلامی به وحدت برسد.

التوحید الاسلامی افزود: چند دستگی در میان کشورهای عربی و اسلامی، گروهک‌های تروریستی را در انجام جنایت‌های بیشتر تشویق و ترغیب می‌کند. باید وحدت عربی و اسلامی در مقابله با تروریسم صهیونیستی و تکفیری تشکیل شود.

این جنبش در پایان بیان داشت که سه گانه ارتش، مقاومت و ملت لبنان الگوی مناسبی در مبارزه با چنین جنایاتی است خصوصا آنکه لبنان از اولین کشورهایی است که در مسیر مبارزه با تروریسم صهیونیستی به پیروزی‌های بزرگی دست یافته است.

در حمله تروریستی ظهر جمعه افراد ناشناس به نمازگزاران مسجدی در منطقه عریش مصر بیش از 300تن کشته و نزدیک به 200تن زخمی شدند.

هرچند تا کنون هیچ گروهی مسؤولیت این جنایت را به عهده نگرفت اما گروهک تروریستی القاعده اعلام کرد که منابع موثقی در اختیار دارد که مطابق با آن داعش این عملیات را انجام داده است./981/ب902/ر

ارسال نظرات