۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۵۳۹۸۷۷
عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت:

عربستان با اتهام زنی به محور مقاومت به دنبال انتقام شکست‌های پیاپی خود است

عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت لبنان با اشاره به حمله شدید عربستان سعودی علیه ایران و محور مقاومت هدف از این اقدام را منحرف ساختن افکار عمومی از شکست‌های پیاپی در منطقه دانست.
شیخ صهیب حبلی از روحانیان اهل تسنن لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی در خطبه‌های نماز جمعه مسجد سیدنا ابراهیم منطقه صیدای لبنان خاطر نشان کرد که لبنان در مقابله با تلاش عربستان سعودی مبنی بر ربودن سعدالحریری نخست وزیر لبنان و اجبارش بر استعفا به دلایل واهی و نامعلوم پیروز شد.

شیخ حبلی گفت: عقب نشینی سعد الحریری از استعفا نتیجه تلاش‌ها و تماس‌های پیاپی مسؤولان لبنانی خصوصا میشل عون رییس جمهور، نبیه بری رییس مجلس و سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان بود که توانستند با کمترین خسارت از این بحران کشور را خارج کنند.

وی با اشاره به تلاش عربستان برای ایجاد بحران در داخل لبنان خاطر نشان کرد: اتهام‌هایی که در خلال کنفرانس وزیران خارجه عربی علیه محور مقاومت مطرح شد نشان دهنده آن است که کشورهای عربی به معنای حقیقی کلمه به کشورهای «عبری» تبدیل شدند.

عالم اهل سنت لبنان افزود: این کنفرانس با اشراف عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی در راستای استمرار سلسه بحران‌های ایجاد شده از سوی آنچه که محور «اعتدال عربی» علیه جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت نامیده شده، تشکیل گشته است.

امام جمعه منطقه صیدای لبنان با اشاره به پایان راه تروریسم تکفیری حمایت شده از سوی عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی ادامه داد: صدور هرگونه بیانیه یا هر تصمیمی که در این همایش اتخاذ شود فاقد وجاهت قانونی و شرعی است زیرا افراد حاضر در این همایش به ابزار دست سعودی‌ها و آمریکا و اسرائیل تبدیل شدند.

شیخ حبلی اظهار داشت: بحران آفرینی‌ها علیه ایران و محور مقاومت با هدف منحرف ساختن اذهان عمومی از شکست‌های پیاپی عربستان درسوریه و عراق است. باید از آل سعود پرسید که شما در محور «اعتدال عربی» چه خدمتی را به مردم و دولت فلسطین تقدیم کردید؟

وی با اشاره به حمایت‌های مادی و معنوی ایران از فلسطین و مسجد الاقصی تصریح کرد: بالاترین دستاوردی که عربستان در این مسیر داشته محاصره شدید مردم یمن و ایجاد فاجعه عظیم انسانی در یمن است. سعودی‌ها ایران و محور مقاومت را به دلیل حمایت از فلسطین بازخواست می‌کنند./981/ب901/ر

ارسال نظرات