۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۳۹۸۵۶

برگزاری کنفرانس «زن میان انصاف اسلام و ظلم گروهک‎های تروریستی» از سوی الازهر

دانشگاه الازهر مصر کنفرانسی را برای حمایت از حقوق زنان تحت عنوان «زن میان انصاف اسلام و ظلم گروهک های تروریستی» در شهر نصر برگزار کرد.
الازهر مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، رصدخانه مبارزه با افراطی گری الازهر کنفرانسی با عنوان «زن میان انصاف اسلام و ظلم گروهک های تروریستی» در شهر دانشگاهی نصر مصر برگزار کرد.

کمال ریقع مسؤول زبان انگلیسی مرکز رصد فعالیت های داعش در الازهر گفت: زنان در زمان های گذشته جایگاه بسیار پایینی بودند و با آنان بسیار بد رفتار می شد، اما اسلام با آمدنش به آن کرامت بخشید و با آن به انصاف رفتار کرد و زن را به جایگاهی که خداوند برای آن تعیین کرده بود، رساند و آن را در نقش مادر، همسر، خواهر و دختر، به عنوان نیمی از اعضای جامعه قرار داد.

 وی افزود: اسلامی که با زن با انصاف رفتار کرده، از تمامی اقدامات و کار های زشت و توهین آمیزی که گروهک های افراطی به آن دست می زنند، مبراست.

کمال ریقع با اشاره به اینکه این گروهک های تروریستی مسائلی را می گویند و عمل کنند که هیچ ریشه ای در دین و هیچ پایه و اساسی در هیچ عرف و قانونی ندارد، تاکید کرد: گمان نمی کردم که روز برسد که زنان از سوی گروهک های افراطی مورد سوء استفاده قرار بگیرند و خودشان را در میان انسان های بیگناه منفجر کنند.

در همین راستا، دکتر ریهام عبدالله مسؤول زبان اردو گفت: اقداماتی که گروهک های تروریستی داعش و همتایان آن علیه زنان انجام می دهند، جنایتی است که تاریخ بشریت هیچ گاه نمونه اش را به چشم ندیده است؛ چراکه این گروهک ها به ربودن و تجاوز به زنان اکتفا نکرده، بلکه این زنان را به شکل های وحشیانه و زشت مورد سوء استفاده قرار دادند.

وی افزود: زنانی که از سوی داعش مورد تعرض قرار گرفتند، شکست روحی خورده و به هیچ کس حتی به خودشان نیز اعتماد ندارند به گونه ای که به خاطر حوادثی که برایشان اتفاق افتاده، مرگ را بر زندگی ترجیح می‌دهند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: حوزه

ارسال نظرات