۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۵۳۹۷۰۵
حجت الاسلام طالقانی:

«بسیج» حافظ امنیت اجتماعی است

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد همدان گفت: تصور بعضی ها از بسیج فقط کاربرد نظامی آن است اما این تفکر اشتباهی است چرا که در همه زمینه ها حتی پس از جنگ نیز چه در سازندگی و چه در امداد رسانی ها بسیج پیشقراول همه حرکت ها بوده است.
حمیدرضا طالقانی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد همدان

حجت الاسلام حمید رضا طالقانی مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان با اشاره به 5 آذر ماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین گفت: این هفته بهترین زمان برای تکریم و تشکر از زحمات نیروهای بسیجی است.

وی تشکیل بسیج را از ابتکارات امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: تشکیل بسیج مستضعفین یکی از ابتکارات امام(ره) و برکات انقلاب است که تواسته این جمعیت خودش جوش مردمی را با این کیفیت و کمیت دور هم جمع کند.

حجت الاسلام طالقانی ادامه داد: در کشورهای مختلف نهاد های زیادی وجود دارد اما این دور اندیشی امام بود که توانست چنین مجمع مردمی را که مانند آن در دنیا وجود ندارد را تشکیل دهد.

وی کارنامه بسیج را درخشان توصیف کرد و گفت: از ابتدای انقلاب چه در زمان بعد از پیروزی انقلاب و چه در زمان جنگ هشت ساله و چه بعد از آن همین بسیج بوده است که در تمام صحنه ها حضور داشته است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی همدان خاطر نشان کرد: تصور بعضی ها از بسیج فقط کاربرد نظامی آن است اما این تفکر اشتباهی است چرا که در همه زمینه ها حتی پس از جنگ نیز چه در سازندگی و چه در امداد رسانی ها بسیج پیش قراول همه حرکت ها بوده است.

وی پایگاه های بسیج را تامین کننده امنیت در محلات دانست و گفت: پایگاه های بسیج در کنار نیروی انتظامی تامین کننده امنیت محله ها است و می بینیم هر جا که پایگاه بسیجی وجود دارد ضریب امینت آن جا نیز بالا تر است.

حجت الاسلام طالقانی به امداد رسانی بسیجیان در زلزله اخیر اشاره کرد و گفت: از همان ساعات اولیه وقوع زلزله، بسیجیان در کنار هم شروع به خدمت رسانی کردند و تا آن جا که در توانشان بود فعالیت می کردند.

وی به فعالیت های بسیج در عرصه سیاسی نیز اشاره کرد و گفت: در جریان فتنه 88 که امکان داشت اتفاقات بسیار تلخی به وقوع بپیوندد این بسیج بود که در خط مقدم مقابله با فتنه گران قرار گرفت و بیشترین صدمات را هم دیدند.

حجت الاسلام طالقانی به تشریح فعالیت بسیج در حوزه فرهنگ پرداخت و گفت: تابستان ها افراد بسیجی به جای آنکه به تفریح مشغول باشند دست در دست هم در روستاهای دور افتاده هر چه در توان دارند را به میدان می آورند و از آموزش تا درمان و کارهای عمرانی برای خدمت به مردم مستضعف دریغ نمی کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در یکی از روستاهای دور افتاده همدان دانشجویان دانشگاه آزاد اقدام به برپایی یادواره شهدا برای شهدای روستاهایی کردند که به دلایلی انجام چنین کاری برای خود اهالی روستا مقدور نبوده است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی همدان بسیج را پیشگام در همه زمینه ها عنوان کرد و گفت: هر جایی از این کشور که نیاز به ایثار و عمل جهادی باشد بسیج در آن جا حضور دارد و به فعالیت مشغول است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همان گونه که امام خمینی(ره) بسیج را شجره طبیه نامیدند می بینیم که روز به روز این درخت تنومندتر از گذشته و منشا برکات بسیاری برای جامعه است./979/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات