۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۵۳۹۶۸۱
آیت الله حکیم:

مراجع و حوزه علمیه نقش اساسی در تقویت مفاهیم دینی و انسانی دارد

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف خاطرنشان کرد که مراجع و حوزه علمیه نقش اساسی در تقویت مفاهیم دینی، انسانی و فرهنگی دارد.
حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، بورنو اوریر سفیر جدید فرانسه در عراق و هیأت همراهش با حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار و گفت‎وگو کرد.

حضرت آیت الله حکیم در این دیدار گفت: مراجع تقلید و حوزه‎های علمیه نقش بسیار اساسی در تقویت و گسترش مفاهیم دینی، انسانی، فرهنگی از طریق گفت‎وگو، همبستگی، اعتدال و احترام به دیگران داشته است و همواره درپی سوق دادن انسان‎ها به سمت این ارزش‎های والا و برگرفته از قرآن کریم و سیره معصومان (ع) است.

وی بر اهمیت افزایش ارتباط بین جوامع انسانی تاکید کرد و بیان داشت که انسانها در سایه ارتباط بین جوامع مختلف، با فرهنگ‎های دیگران از نزدیک و به دور از هر گونه فریب و نیرنگ آشنا می‎شوند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: دیدار و گفت‎وگو‎های مستقیم دارای آثار و فواید بسیار مهمی است که منجر به تقویت و حمایت از همزیستی مسالمت آمیز میان جوامع و خدمت به علوم و معارف انسانی می‎شود.

سفیر فرانسه نیز در این دیدار گزارشی از آخرین فعالیت‎های سفارتخانه این کشور را خدمت حضرت آیت الله حکیم ارائه کرد و این گونه دیدارها را دارای فواید و آثار بسیار دانست.

همچنین حجت الاسلام سید ریاض حکیم مدیر دفتر حضرت آیت الله حکیم در دیدار با سفیر فرانسه گفت: تروریست‎‎های تکفیری – وهابی و حزب بعث صدام ظلم و ستم‎های بسیاری به شیعیان کرده اند.

وی ادامه داد: مراجع تقلید تلاش بسیاری در جهت تحکیم همزیستی مسالمت آمیز و مبارزه با هر گونه افراط گرایی انجام می‎دهد./994/ب902/ف

ارسال نظرات