۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۵۳۹۴۸۲

انتقاد آیت الله نجفی از بی توجهی جامعه جهانی به یمن

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف از بی توجهی جامعه جهانی به کشتار مسلمانان یمن به شدت انتقاد کرد.
آیت الله بشیر نجفی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بورنو اوریر سفیر جدید فرانسه در عراق و هیأت همراهش با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار کردند.

حضرت آیت الله نجفی از بی توجهی کشورهای بزرگ و به اصطلاح حامی صلح به مشکلات کشورهای مختلف به ویژه یمن به شدت انتقاد کرد و بیان داشت: امیدواریم که کشورهای جهان به وظایف خود در برابر مردم مظلوم و ستمدیده عمل کنند.

وی و بیان داشت: روابط دو کشور فرانسه و عراق باید در زمینه‎های اقتصادی و فناوری افزایش یابد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: عراقی که توانسته امنیت را برای میلیون‎ها زائر تامین کند، می‎تواند کشوری امن برای تبادلات تجاری و اقتصادی باشد.

اسلام حقیقی توان برقراری امنیت در جهان را دارد

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین علی (ع) در حدیثی می‎فرماید :« ای مالک! مردم دو گروه اند، یا برادر دینی تو هستند یا همانند تو در خلقت» ما با ایمان به این حدیث می‎توانیم امنیت را در همه جهان برقرار کنیم.

حضرت آیت الله نجفی بیان داشت: اسلام حقیقی از کشتار و جنگ به دور است و حفظ جان انسان‎ها، احترام به مردم و گسترش صلح گزینه اول و آخر ماست.

سفیر فرانسه نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‎های سفارتخانه این کشور در عراق، گفت: حضور در شهر مقدس نجف مایه افتخار است.

جهانیان باید از سیاست‎های دوگانه در قبال تروریسم دست بردارند

حجت الاسلام شیخ علی نجفی فرزند و مدیر دفتر حضرت آیت الله نیز در دیدار با سفیر فرانسه از کشورهای مختلف برای مبارزه با افراط گرایی دعوت کرد و بیان داشت: کشورهای بزرگ باید از سیاست‎های دوگانه در قبال تروریست دست بردارند و در رفتارهای خود تجدید نظر کنند.

وی افزود: تا زمانی که جهانیان نسبت به تروریسم مواضع دوپهلو داشته باشند، امنیت به جهان باز نمی‎گردد.

مدیر دفتر حضرت آیت الله نجفی خواستار افزایش روابط عراق و فرانسه بر اساس حفظ احترام مردم دو کشور شد و تاکید کرد که حرکت جهان در مسیر گسترش صلح مایه خرسندی ماست.

حضرت آیت الله نجفی همچنین در دیدار با جمعی از زائران بارگاه حرم مطهر امام علی (ع) گفت: رسول اکرم (ص) ما را از گمراهی و تاریکی نجات و به سمت هدایت و اصلاح سوق داد. خداوند متعال با آوردن اهل بیت (ع) نعمتش را بر ما کامل کرد.

وی تصریح کرد: ملت عراق باید پس از زیارت عتبات مقدس برای امنیت، صلح و ثبات این کشور دعا کنند.

این مرجع تقلید خدمت به خانواده شهدا و مجروحان را واجب شرعی دانست و اظهار داشت که نباید وظایف شرعی خود در قبال خانواده شهدا و مجروحان که در راه مبارزه با داعشی که به مقدسات توهین کردند و جانفشانی‎های بسیاری انجام دادند، بی تفاوت باشیم./994/ب901/ف

ارسال نظرات