۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۵۳۹۰۲۷

فراخوان اولین دوره جشنواره نقد داستان حیرت

نخستین دوره جشنواره نقد داستان کوتاه به همت انجمن داستان حیرت و نشریه داستان شیراز برگزار می‌شود.
داستان‌نویسی

به گزارش خبرگزاری رسا، همت انجمن داستان حیرت با همکاری نشریه‌ داستان شیراز  جشنواره نقد داستان برگزار می‌کند  و این جشنواره ویژه نقد داستان کوتاه است و در دو بخش آزاد و ویژه برگزار خواهد شد.

شرایط شرکت در جشنواره بدین شرح است:

جشنواره، ویژه‌ی نقد داستان کوتاه است و نقد رمان یا مجموعه داستان، پذیرفته نخواهد شد؛داستان کوتاه نقد شده، باید اثر نویسندگان فارسی زبان باشد؛ نقد داستان‌‌های منتشر نشده، بلامانع است. در این صورت، متن کامل داستان پیوست شود.

شرکت در جشنواره محدودیت سنّی ندارد؛ محدودیت حجم برای آثار ارسالی وجود ندارد و هر منتقد حداکثر با 2 اثر می­­‌تواند در جشنواره شرکت کند.

جشنواره در دو بخش آزاد و ویژه برگزار می‌شود. در بخش ویژه، منتقد باید یکی از داستان‌های برگزیده سه دوره قبل جشنواره داستان کوتاه خلاقانه سال(حیرت) را نقد کند. (داستان­‌های برگزیده در مجلات سالانه رسمی حیرت منتشر شده و لینک دسترسی به آن‌ها در انتهای فراخوان درج شده است).

هدف اصلی جشنواره، شناسایی و معرفی منتقدین خلاق است و در سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و اجرا، کاملاً مستقل بوده و صرفاً از کمک‌های دلسوزان فرهنگی، نهادهای دولتی و غیر دولتی، به عنوان حامیِ مالی استفاده می‌کند. (دبیرخانه جشنواره از هرگونه مشارکت دلسوزان فرهنگی استقبال می‌کند).

مهلت ارسال آثار از ابتدای آذرماه 1396 تا پایان فروردین ماه 1397 و اعلام نتایج مرحله‌ی نخست داوری و معرفی آثار راه‌یافته به مرحله‌ی نیمه‌نهایی نیمه‌ دوم تیر ماه 1397 است. اعلام نتایج نهایی و معرفی 10 نقد برتر نیمه دوم شهریور ماه 1397 خواهد بود و 5 نقد برتر در هر دو بخش آزاد و ویژه معرفی و تقدیر خواهند شد.

هر اثر باید در فایلی جداگانه و در قالب ورد ارسال گردد. هیچ محدودیتی در فونت آثار و شکل صفحات و نوشتار وجود ندارد. در انتهای هر اثر و در صفحه‌ای مجزّا عنوان نقد، مشخصات داستانی که نقد شده (شامل نام داستان، نام نویسنده و در صورت انتشار، عنوان کتاب، ناشر و سال نشر)، نام و نام خانوادگی، سال تولد،  آدرس دقیق پستی محل سکونت به همراه کدپستی، شماره تماس وآدرس پست الکترونیکی درج شود. شرکت‌کنندگان باید آثار خود را به آدرس پست الکترونیکی heyratfestival@gmail.com ارسال کنند. پس از دریافت آثار، حداکثر طی 48 ساعت، به آدرس الکترونیکی فرستنده، تأیدیه‌­ی دریافت اثر ارسال خواهد شد.

به برترین نقد، تندیس جشنواره و لوح تقدیر و به نقدهای برتر لوح تقدیر اهدا خواهد شد. ده نقد برتر (در بخش آزاد و ویژه)، در دو نسخه کاغذی و الکترونیکی کتاب رسمی سالانه جشنواره حیرت، منتشر خواهند شد. همچنین، تمامی آثار برگزیده مرحله نیمه‌نهایی درمجله سراسری تخصصی داستان شیراز و در سایت جشنواره منتشر خواهند شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر با شماره‌های 09357682442 - 09177091970  تماس بگیرند./۹۹۸/د ۱۰۲/ش

ارسال نظرات