۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۳۸۶۶۹

تسلیت امام جمعه نجف به زلزله زدگان ایران

امام جمعه نجف به زلزله زدگان ایران تسلیت گفت و خواستار رسیدگی مسؤولان دولتی به آسیب دیدگان شد.
حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، آزادی منطقه «راوة» را تبریک گفت و بیان داشت: باتوجه به شهادت اصحاب رسانه نظیر «رنا العکیلی» در جریان نبرد با تروریسم باید جانفشانی و رشادت‎های آنان را ثبت و ضبط کرد.

وی شروط حکومت مرکزی برای آغاز گفت‎وگو با اقلیم کردستان را صحیح و مطابق قانون اساسی دانست و خاطرنشان کرد: دولت عراق خواهان تسلط بر مرزها، منابع طبیعی و فرودگاه‎های اقلیم کردستان است.

امام جمعه عراق در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه خواستار کمک رسانی دولت به زلزله زدگان عراقی شد و افزود: دولت باید به آسیب دیدگان زلزله اخیر در عراق کمک کند.

وی تصریح کرد: زلزله اخیر ایران که منجر به کشته شدن صد‎ها تن و زخمی شدن هزاران تن شده است را به مردم این کشور تسلیت عرض می‎کنم.

حجت الاسلام قبانچی همچنین خواستار رسیدگی و حل مشکل آب در استان‎ها مرکزی و جنوبی عراق شد و اظهار داشت: عدم رسیدگی و حل مشکل آبی این مناطق آسیب جدی به کشاورزی و دامداری این مناطق می زند.

وی اقدام کنگره آمریکا در تروریست خواند یکی از شاخه‎های بسیج مردمی را محکوم کرد و گفت: این گونه سخنان غیر قابل قبول است زیرا بسیج مردمی یک نهاد مردمی و تحت فرماندهی کل نیروهای مسلح که مناطق بسیاری را از چنگال تروریسم آزاد کرده است.

امام جمعه نجف نسبت به وخامت اوضاع یمن ابراز نگرانی کرد و با اشاره به دعوت سازمان ملل برای بازگشایی بنادر و فرودگاه‎های این کشور بیان داشت: دولت عراق بارها دیدار با ولیعهد عربستان را به دلیل سیاست‎های مداخله جویانه‎اش در منطقه رد کرده است.

وی در خطبه‎های دینی رحلت رسول اکرم (ص) را بزرگ‎ترین خسارت برای بشریت دانست و گفت: اگر خداوند از طریق عترت و شیعیانش، نسلش را برکت نمی داد، الان چیزی به اسم اسلام و توحید باقی نمی ماند.

حجت الاسلام قبانچی ادامه داد: شیعیان در چنین روزی به زیارت بارگاه مطهر امام علی (ع) مشرف می‎شوند زیرا پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می فرماید «من زار عليا فقد زارني ومن احبه فقط احبني ومن اذاه فقد اذاني» هر کس علی را زیارت کند، مرا زیارت کرده و کسی که او را دوست داشته باشد، مرا دوست داشته و آن که او را بیازارد، مرا آزرده داده است./994/ب901/ف

ارسال نظرات