۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۳۸۱۵۴

انتقاد عالم اهل سنت لبنان از عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل

هماهنگ کننده جبهه العمل الاسلامی لبنان از عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل به شدت انتقاد کرد.
شیخ زهیر الجعید هماهنگ کننده جبهه العمل اسلامی لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ زهیر هماهنگ کننده جبهه العمل الاسلامی لبنان با حضور در 26 کنفرانس جهانی اتحادیه جمعیت‌های اسلامی در ترکیه به بیان مشکلات امت اسلامی پرداخت.

شیخ زهیر الجعید گفت: بسیاری از شما با بنده هم عقیده هستید که مشکل جهان اسلام در شکست‌ها، عقب‌ماندگی‌ها و ناکامی‌هایشان است اما آیا می‌پذیرید که مشکل اصلی را باید در اختلاف و چند دستگی مسلمانان جست و جو کرد؟

وی افزود: ما همواره خود را مشغول به بحران‌ها و مشکلات داخلی کشوری مانند قطر یا مسائل قومیتی و مذهبی در مناطق دیگر کرده اما مشکل اساسی جهان اسلام را فراموش کردیم.

عالم اهل سنت لبنان با اشاره به عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل خاطر نشان کرد: برخی کشورها، پادشاهان و حاکمان منطقه‌ای در حالی فریاد حمایت از رژیم صهیونیستی را سر می‌دهند که جوانان فلسطینی ما کشته شده و قداست مسجد الاقصی به شکل روزانه مورد تعرض قرار می‌گیرد.

هماهنگ کننده جبهه العمل الاسلامی با ابراز نگرانی از یهودی‌سازی قدس شریف ادامه داد: در جهان اسلام عالم‌نماهایی وجود دارند که صبح و شام از پادشاهانی که امت اسلامی را به ذلّت و خاری کشاندند، تعریف و تمجید می‌کنند.

شیخ زهیر الجعید تصریح کرد: برخی کشورهای منطقه‌ای با چین، هند و سایر کشورهای بی‌دین به دشمنی برمی‌خیزند در حالی که باید با سخنان خوب و تبلیغ شایسته با آنان برخورد کنیم اما با آمریکا و غرب که بذر نفاق و اختلاف را در امت اسلامی می‌کارند با احترام و کرامت برخورد می‌کنیم و این امر تاسف بار است./981/ب902/ر

ارسال نظرات